- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ایجاد ۱۲ رشته جدید در دانشگاه آزاد دشتستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان از ایجاد ۱۲ رشته جدید در دانشگاه آزاد دشتستان خبر داد.

مسعود دهدشتی جمعه‌شب در نشست با خبرنگاران در برازجان اظهار داشت: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده و همه مسئولان و مردم وظیفه دارند بیشتر از قبل تلاش کنند.
وی افزود: توسعه علم و دانش در شهرستان امری لازم و ضروری است و باید به سمت روزآمد شدن در تمام حوزه‌ها حرکت کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد دشتستان با اشاره به رشد این دانشگاه خاطرنشان کرد: زمانی دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان واحدی بسیار کوچک بوده اما امروز و با تلاش تمام مسئولین و نقدهای منصفانه خبرنگاران دلسوز به سازمانی بزرگ و شایسته تبدیل شده است.
دهدشتی با اشاره به کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی، آموزشی، تفریحی و ورزشی این دانشگاه در ابتدای ماه مبارک رمضان عنوان داشت: این مجتمع در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار احداث شده و در صورت راه‌اندازی، تحولی عمده در این شهرستان ایجاد می‌شود.
وی همچنین به احداث پردیس دانشگاهی در دشتستان اشاره کرد و ابراز داشت: این پردیس کامل دانشگاهی نیز در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار شامل سالن ورزشی و فضاهای آموزشی به زودی احداث می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان از ایجاد ۱۲ رشته جدید در دانشگاه آزاد دشتستان خبر داد و گفت: درصدد هستیم تا ۱۲ رشته دیگر به رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان اضافه کنیم؛ هم‌اکنون تعداد ۳۰ رشته دانشگاهی در این دانشگاه تدریس میشود که با افزودن این رشته‌ها به ۴۲ رشته خواهد رسید.
دهدشتی ادامه داد: هم‌اکنون دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان به عنوان دانشگاهی تأثیرگذار در استان مطرح بوده به طوری که مراکز تنگستان و جم را نیز زیر نظر دارد.
وی همچنین از راه‌اندازی مراکز آموزشی در شهرهای آبپخش و سعدآباد خبر داد و گفت: باید تمام جوانان شهرستان بدون دغدغه وارد دانشگاه شوند و راه‌اندازی شعب دانشگاهی در شهرهای دشتستان گامی در این راستاست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان با اشاره به تعداد دانشجویان این دانشگاه یادآور شد: هم‌اکنون تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان در ۳۰ رشته تحصیل میکنند که ۷۰ درصد آنها در مقطع کارشناسی به تحصیل اشتغال دارند.
دهدشتی در ارتباط با وضعیت هیئت‌علمی این دانشگاه نیز اظهار داشت: هم‌اکنون ۶۰ درصد هیئت‌علمی این دانشگاه دارای مدارج PHD و دکترا بوده و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان از اساتید مجرب و دکترا بهره‌مند است.
وی گفت: باید دست به دست هم بدهیم و با استفاده از پتانسیل موجود در دشتستان به سمت فتح قله‌های بلند علمی حرکت کنیم.