- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برگزاری جلسه توجیهی تنظیم بودجه دهیاران بخش

جلسه توجیهی تنظیم بودجه و اسناد هزینه دهیاران بخش عسلویه با حضور بخشدار در محل بخشداری برگزار گردید.

در این جلسه نادری بخشدار عسلویه با تبریک میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان با تاکید بر بهره گیری از فیوضات امام حسن مجتبی (ع) و هفته اکرام خاطرنشان کرد: هفته اکرام فرصت بسیار مناسبی جهت گسترش انفاق و نوعدوستی در جامعه و انتقال آن به نسل جامعه است که همه ما وظیفه داریم در هفته ای که به همین مناسبت نامگذاری شده است مشارکت جدی داشته باشیم.

بخشدار عسلویه در ادامه با اشاره به اختصاص اعتبار بودجه مناسب از محل مالیات بر ارزش افزوده در سه ماه سالجاری تصریح کرد: این اعتبار می تواند نقش مهمی در عمران و پیشرفت و آبادانی روستاها داشته باشد و قطعاً این اعتبار در ماه های آینده ادامه خواهد یافت.

عبدالله نادری با تاکید بر اعلام یک نفر به عنوان ذیحساب در دهیاری ها و انجام امورات بانکی خاطرنشان کرد: تمام کارهای صورت گرفته در سطح روستاها بایستی به صورت ترازنامه مالیاتی تدوین و به استان ارائه گردد تا در این خصوص دهیاران با مشکل مواجه نگردند.

وی افزود: در معاملاتی که بیش از دویست میلیون ریال انجام می شود بایستی دهیاران از حداقل سه فروشنده مجاز استعلام گرفته و نازلترین قیمت را جهت خرید ماشین آلات برگزینند که در این باره در تصویب نامه تنظیم بودجه دهیاریها تاکید زیادی بر آن شده است.

نادری اضافه کرد: دهیاران ضمن اطلاع رسانی به مردم برنامه های خود را در قالب قانون به مردم توجیه نمایند تا مردم بتوانند در نقش سازندگی و عمران روستایی مشارکت داشته باشند.

بخشدار عسلویه با اعلام این مطلب که استفاده از تمامی پروژه ها حق طبیعی مردم است به پروژه های در حال اقدام اشاره و خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار از محل اعتبارات سفر هیئت دولت و سفر مقام معظم رهبری پروژه های نظیر احداث مرکز بهداشت و درمان روستای اخند ، احداث سالن های ورزشی در روستای زبار و سهمو شمالی و راه اندازی کتابخانه های عمومی عسلویه و نخل تقی و همچنین بهره برداری از راه ساحلی عسلویه به روستای بساتین که می تواند نقش مهمی در تردد مردم داشته باشد را شاهد باشیم و امیدواریم رضایتمندی مردم نیز در آن وجود داشته باشد.

بخشدار عسلویه در ادامه سخنان خود به حوزه آموزش و پرورش اشاره و اظهار داشت: دهیاران در بحث بازگشایی مدارس با آموزش و پرورش همکاری تنگاتنگی در زمینه اسکان آنها داشته باشند.

نادری کسب رتبه های تک رقمی در سال گذشته را همکاری و تعامل مردم با اداره آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم در سالجاری همچون سال گذشته با همکاری و مشارکت مردم در امر آموزش بتوانیم به مقام بالاتر و برتر در سطح استان برسیم و قطعاً این کار در سایه تعامل و همکاری امکانپذیر است.

وی افزود: در سالجاری با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان با توجه به مشکلات گوناگونی که آموزش و پرورش دارد بتوانیم بخشی از نیازهای آنها را برطرف نماییم و امیدواریم با تلاش و پیگیری های مستمر و مشارکت مردم نواقصات موجود در حوزه آموزش را نیز مرتفع و شاهد ارتقاء سطح علمی منطقه باشیم.