- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نماز جماعت و جمعه مصادیق یکپارچگی دینی است

“عسلویه نیوز” امام جمعه عسلویه گفت: نماز جماعت و جمعه مصادیق یکپارچگی دینی است.امام جمعه [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد بعدازظهر امروز در جمع فعالان قرآنی صنایع پتروشیمی پارس جنوبی در عسلویه با تبریک دهه کرامت ویژگی‌های مهم مسلمانان را برشمرد و اظهار داشت: اتحاد و وحدت مهم‌ترین خصوصیات مسلمانان است که این مهم در قرآن کریم تاکید شده است.

وی با بیان اینکه دین اسلام جایگاه مهمی در ابعاد گوناگون دارد، بیان کرد: دین اسلام در بُعد اجتماعی با عنایت به برکات آثار وحدت و یکپارچگی در بسیاری از برنامه‌هایش تکیه و تاکید کرده است.

امام جمعه عسلویه بر ضرورت اتحاد و وحدت مسلمانان تأکید کرد و افزود: یکی از مصادیق مهم وحدت و یکپارچگی دینی، همین نمازهای جمعه و جماعت است.

هاشمی‌نژاد با استناد به آیات و روایات درباره اهتمام به نشر فرهنگ قرآنی و نیز اقامه نماز گفت: ترویج فرهنگ قرآن و عمل به آن و اقامه نماز امری مقدس و وظیفه‌ای همگانی است.

وی سالروز ورود آزادگان را گرامی داشت و گفت: آزادگان، نماد شرف و عزت کشور هستند.

امام جمعه اهل سنت عسلویه  نیز نماز را به عنوان فریضه‌ای الهی، مورد تاکید خداوند متعال در قرآن کریم دانست و تصریح کرد: ارائه خدمت در زمینه اقامه نماز اجری فراوان نزد ایزد منان دارد.

شیخ ابراهیم محمدی نماز را نمایش اقتدار اسلام دانست افزود: امروز نمازهای جمعه و جماعت نمایشی از اقتدار اسلام و امت اسلامی است.

وی در پایان توجه و عمل به قرآن را امری ضروری دانست و بیان کرد: راه نجات امت اسلام عمل به قرآن کریم است.