- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جوانان عسلویه برای کسب سهم اشتغال در پارس جنوبی تلاش کنند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در نیمه دوم امسال با شتاب عملیات اجرایی فازهای باقیمانده پارس جنوبی فرصت های اشتغال در حوزه های مختلف کاری افزایش می یابد و جوانان عسلویه باید برای کسب سهم واقعی خود در اشتغال پارس جنوبی تلاش کنند.

به گزارش  خبر نگارعسلویه نیوز، مهندس موسی سوری در مراسم ضیافت افطاری و اکرام ایتام بخش عسلویه افزود: با شتاب دهی به عملیات اجرایی فازهای باقیمانده پارس جنوبی در نیمه دوم سال جاری، ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود که جوانان استان بوشهر به ویژه بخش عسلویه باید نقش مهمی در کسب فرصت های شغلی داشته باشند.

وی ادامه داد: به رغم تمام کارشکنی دشمنان ۱۴ فاز باقیمانده به دست توانمندان داخلی و توان بومی در حال پیشرفت و توسعه است؛ با بهره برداری از این فازها سهم برداشت ایران از مخزن مشترک پارس جنوبی به روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب می رسد و از محل این برداشت، سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد به اقتصاد کشور تزریق خواهد شد.

وی تصریح کرد: اصرار ما در منطقه ویژه پارس، حضور فعال جوانان توانمند بومی در جبهه های مختلف کاری و حوزه های شغلی در فازهای باقیمانده پارس جنوبی و دیگر طرح های مهم صنعت نفت در سایت ۱ و ۲ منطقه ویژه است.

سوری خطاب به جوانان بومی، خاطر نشان کرد: مهمترین بحث امروز صنعت نفت تولید و بهره وری است؛ برای تحقق این مهم نیز به نیروهای متخصص نیاز است و لذا جوانان باید از هیچ کوششی برای کسب دانش و مهارت فروگذار نشوند؛ کار و اشغال به محل زندگی شما روی آورده است؛ از این رو باید همت و  تلاش خود را برای کسب سهم بیشتر از به دست آوردن فرصت های شغلی افزایش دهید.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: فرصتی که در استان بوشهر و به ویژه در بخش عسلویه خلق شده است در هیچ نقطه ای از کشور ایجاد نشده است؛ امروز با وجود دانشگاه پیام نور و راه اندازی دوره های علمی _ کاربردی، فرصت های تحصیلی قابل توجه ای برای جوانان عسلویه ایجاد شده است که باید از این فرصت ها برای حضور آینده خود در صنعت نفت استفاده کنند.

سوری با اشاره به اهمیت اکرام ایتام گفت: اکرام ایتام مورد توجه پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین بوده و موجبات دوستی خداوند را فراهم می کند؛ مدیران و کارکنان منطقه ویژه از حمایت و اکرام ایتام بخش عسلویه افتخار می کنند.