- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

به زودی تعدادی از سایتهای خبری به موسسه خبری تبدیل می شوند

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : به زودی بر اساس یک دستورالعمل مدون ، پروانه فعالیت تعدادی از پایگاه های فعال خبری به موسئسه خبری صادر می شود که نقش موثری در بهبود حمایت های این وزارت خانه از آنها خواهد داشت .
به گزارش ارم نیوز ، محمد جعفر محمدزاده در نشست افطاری با یش از ۳۰ سایت خبری فعال برتر کشور در موسئسه نشرآوران تهران افزود : این شرایط سبب می شود موسئسات خبری ، مشمول  تسهیلات خاصی شوند که هم اینک به هفته نامه ها و روزنامه ها در قالب های مختلف ارائه می شود .
وی اظهار داشت : ارائه یارانه ها و مشمولیت قانون مطبوعات از عمده حمایت های این وزارت خانه در این طرح است .
محمدزاده با اعلام این که با یک نگاه ویژه عملکرد سایت های خبری را مد نظر دارد اضافه کرد : خواستگاه این وزارت خانه در حوزه سیاست خارجی ، توسط سایر رسانه ها محقق نشده است و انتظار می رود رسانه های خبری چند زبانه در فضای مجازی بتوانند در این راستا گام های ارزنده ای بردارند که مورد حمایت این وزارت خانه نیز واقع خواهن د شد .
در این نشست تعدادی از مدیران برتر سایت های خبری با طرح دیدگاهشان مشکلات و نارسایی هایی که پیرامون فعالیت های حرفه ای آنها است را به چالش کشیدند .
در ابتدا دکتر ولی زاده مدیر پایگاه خبری تحلیلی آخرین نیوز با بیان مشکلات موجود برای مدیران پایگاههای خبری در سطح کشور خلاصه ای از مشکلات سایت آخرین نیوز که در چند روز گذشته فیلتر شده بود را به سمع ونظر معاونت مطبوعاتی وزیر محترم ارشاد رسانید وگفت : متاسفانه امروز کار فیلتر نمودن یک سایت خبری کمتر از یک ساعت صورت می پذیرد . این در صورتی است که با حکم بی گناهی از دادگاه باید بیش از یکماه به دنبال رفع فیلتر آن سایت باشیم که این دور از قوانین ومقررات جاری کشور ومطبوعات می باشد .
وی اظهار نمود طبق تحقیقات صورت پذیرقته اگر ما تمامی نسخ روزنامه های کشور را در یک روز محاسبه کنیم معادل دو سایت خبری خواننده دارند که این نشان به روز بودن و نقش رسانه های نوشتاری در دنیای مجازی را بر همه عیان می کند که باید تصمیمی صحیح در قبال این سایتهای خبری اتخاذ نماییم .

پس از آن مدیر سایت عصر ایران نیز گفت : تاسیس و راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه سایت های خبری ضروری است.
جعفر محمدی اظهار داشت : ایجاد یک اشتباه در فعالیت های گسترده و شبانه روزی سایت های خبری اجتناب ناپذیر است که در صورت وجود حمایت های معاونت حقوقی وزارت ارشاد به عنوان متولی بخش مطبوعات از این سایت ها ، می تواند روند حل مشکلات احتمالی و ورود به دستگاه قضا را کاهش دهد .
وی با اعلام این که سایت ها نیز رعایت خطوط قرمز رسانه ای را دردستور کار داشته باشند افزود:
شکل گیری یک صنف قوی می تواند مشکلات موجود را کاهش دهد .
محمدی با انتقاد از شیوه دادن مجوزهای کوتاه مدت برای فعالیت سایت های خبری اضافه کرد : این شکل گنگ ازارائه مجوز سبب شده است که سایت ها احساس محصور بودن داشته باشند.
مدیر پایگاه تحلیلی خبری ارم نیوز به عنوان یکی از تنها سایت برتر استانی در این نشست گفت : استان بوشهر با توجه به پیشینه مستند قوی در حوزه مطبوعات و روزنامه نگاری ، هم اینک در زمینه اطلاع رسانی و تحلیل اخبار و رویدادهای استان ، کشور و جهان دارای تعداد کثیری پایگاه خبری می باشد که در قالب استانداردهای موجود به شکل  کمی و کیفی فعالیت می کنند.
وی اظهار نمود : حمایت های مادی و معنوی از سایت های خبری نامطلوب است و در استانها نگاه حاکمیت و دستگاه های اجرایی در خور شخصیت این سایت ها نمی باشد .
او گفت : با توجه به سرعت انتقال اخبار و رویدادها نقش رسانه های مکتوب در فضای مجازی رسانه ای قابل اغماض نیست و نیازمند توجه بیش از این توسط وزارت ارشاد می باشد.

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نگاهی به مشکلات مطبوعات و سایت های خبری بوشهردر حاشیه گفتگوبا ارم نیوز عنوان کرد : با شناختی که ازپشتکار مدیرکل جدید ارشاد استان بوشهر وجود دارد معتقدیم روند حل مشکلات مطبوعات استان با وجود ایشان رو به بهبودی است .
وی با ذکر این نکته که استان بوشهردارای پتانسیل زیادی در عرصه مطبوعات است که مشابه آن در کشور وجود ندارد گفت : با در نظر گرفتن موقعیت این استان در هم جواری با کشورهای حوزه خلیج فارس ، به دنبال تقویت سایت های چند زبانه در این استان هستیم .
محمدزاده در خصوص فعالیت دو خانه مطبوعات در این استان اظهار داشت : به زودی با انجام انتخابات این دو خانه یکی می شوند تا کلیه خبرنگاران بتوانند از طرف یک مدیریت ثابت به مطالبات و خواسته هایشان دسترسی پیدا کنند .