- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ثبت بالاترین رکورد حفاری از زمان آغاز بهره برداری از طرح های پارس جنوبی

عسلویه نیوز” پیمانکار ایرانی حفاری طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی در غیاب شرکت های خارجی فعال در این حوزه ، به بالاترین رکورد حفاری چاه های گازی در این میدان مشترک دست یافت .

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس،‌ مجری طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی از دستیابی پیمانکار ایرانی این طرح به حفاری ۵۰۶ متر از چاههای گازی در یک روز خبر داد و گفت : این رکورد در حفره ۱۲٫۲۵ اینچ از چاه شماره ۸ فاز ۱۷ میدان گازی پارس جنوبی به دست آمده است .

سپهر سپهری ، سرعت در توسعه و بهره برداری از فازهای گازی را به عنوان اولویتی انکار ناپذیر اعلام کرد و گفت: این ماموریت در راستای برنامه تولید زود هنگام از این فازها صورت گرفته است .

وی افزود : تاکنون ۴۴۰۰۰ متر حفاری در فازهای ۱۷ و ۱۸ صورت گرفته و شرکت ملی حفاری توانسته است “بدون تاخیر و مطابق با برنامه زمان بندی پروژه ” به منظور اجرای بسته حفاری ۲۲ حلقه چاه این فازها به پیشرفتی فراتر از ۵۶ درصد دست یابد .

سپهری گفت: با تحقق زمان ۶۰روز برای حفاری هر چاه،عملیات اجرایی ۲۲ حلقه چاه تعریف شده این فازها تا پایان مرداد ماه سال ۱۳۹۱ به اتمام می رسد. ‌

مجری طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی با اشاره به ثبت خلاقیتی دیگر در این بخش عنوان کرد: حفاری مورب تمام چاه های این فاز از نظر زاویه ۶۲ درجه، دقیقا مطابق با پیش بینی های مبتنی بر طراحی اولیه بوده است تا به بالاترین حجم تولید از هر چاه دست یابیم.