- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

انجام آزمایش زردی نوزادان با دستگاه بیلی‌روبین‌متر تشخیصی زردی بصورت رایگان

“عسلویه نیوز” رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه از انجام آزمایش زردی نوزادان با دستگاه بیلی‌روبین‌متر تشخیصی زردی بصورت رایگان در مرکز چاه مبارک خبر داد.بیلی روبین متر [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” جاسم زارعی پیش از ظهر امروز در آیین راه‌اندازی دستگاه بیلی‌روبین‌متر تشخیصی زردی(یرقان) نوزادی در مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه مبارک اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، انجام آزمایش زردی نوزادان با این دستگاه تا پایان این هفته رایگان انجام می‌شود و پس از آن با تعرفه دولتی انجام خواهد شد.

وی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره ۲ شهید بزرگوار رجایی و باهنر، ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و نمایندگان آنها، و شوراها و دهیاری‌های بخش، به فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت بطور عام و اقدامات در شهرستان بطور خاص اشاره کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و حتی در ابتدای پیروزی انقلاب، پزشکی در منطقه نبود و بهیاران و کمک بهیاران و یا در بهترین حالت پزشکان بنگلادشی و پاکستانی در روستاها با وضعیتی رقت‌بار طبابت می‌کردند.

زارعی با بیان اینکه تمام مراکز سلامت روستایی عسلویه دارای پزشک هستند تصریح کرد: هم‌اکنون با اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در کشور و بویژه در استان بوشهر به جرات می‌توان ادعا کرد که هیچ مرکز خدمات جامع سلامت روستائی را نمی‌توان یافت که از نعمت پزشک محروم باشد.

این مسؤول اضافه کرد: مرکز چاه مبارک علیرغم اینکه هنوز از نظر چارت تشکیلاتی ۲ پزشکی است اما عملا چهار پزشک در آن مشغول به کار هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه افزود: این خدمات از برکت نظام مقدس اسلامی، به ویژه دولت تدبیر و امید بوده که با افزایش سقف پرداختی به پزشکان، زیر میزی را تا مرز نزدیک به صفر رسانده و پزشکان را از بخش خصوصی به بخش دولتی کشانده است.

وی گفت: در طرح نظام سلامت، خدمات با کیفیت بخش خصوصی اما با تعرفه دولتی برای عموم ارائه می‌شود و امیدواریم این روند تداوم یابد.

/فارس