- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

موفقیت تیم مهندسی پتروشیمی مرجان در بازطراحی مشعل های کوره ریفرمر این واحد پتروشیمی

 “عسلویه نیوز” مهندس”بنازاده”سرپرست پتروشیمی مرجان گفت: کاهش سالیانه مصرف سوخت به میزان ۱۰۳ میلیون نرمال متر مکعب وهمچنین جلوگیری از انتشار۲۰۰ هزار تن گاز دی اکسید کربن در سال از نتایج اثربخش پروژه باز طراحی مشعل های کوره ریفرمر است که با موفقیت و بدست مهندسین خلاق این مجتمع صنعتی به بار نشست. [1]

🌐✍️ به گزارش پایگاه خبری عسلویه نیوز؛ مهندس”مهران بنازاده” سرپرست پتروشیمی مرجان از موفقیت تیم مهندسی این مجمع صنعتی در باز طراحی مشعل های کوره ریفرمر در این واحد پتروشیمی خبر داد.

🔰وی هدف از این اقدام راصرفه جویی در منابع گازطبیعی، بهره وری و کاهش هزینه های تولید متانول و نیز ارتقای سطح ملاحظات محیط زیستی در منطقه دانست و گفت: کاهش سالیانه مصرف سوخت به میزان ۱۰۳ میلیون نرمال مترمکعب و همچنین جلوگیری از انتشار ۲۰۰ هزار تن گاز دی اکسید کربن در سال از نتایج اثربخش پروژه باز طراحی مشعل های کوره ریفرمر است که با موفقیت و بدست مهندسین خلاق این مجتمع صنعتی محقق شد.

🔰 وی افزود : تغییراتی که بواسطه این اقدام تحولی انجام گرفت منجر به کاهش مصرف NaturalGas و همچنین بالارفتن راندمان جذب گرما و متعاقب آن بهینه شدن عملکرد کوره ریفرمر شده است.

🔰سرپرست پتروشیمی مرجان تاکید کرد: دلیل اصلی انحراف کارایی کوره از میزان طراحی شده تفاوت جریان های NaturalGas,Purjegas در حالت طراحی و عملیاتی بوده است که جهت رفع آن و بهینه سازی عملکرد، پروژه باز طراحی مشعل ها توسط تیم پتروشیمی مرجان با ضریب اطمینان بالایی انجام و خوشبختانه نتایج حاصله از این اقدام فنی تخصصی به خوبی جواب داد و منجر به تحول اساسی در جریان عملکرد مشعل های کوره ریفرمر پتروشیمی مرجان شد.
🔰مهندس بنازاده در ادامه باقدردانی از تلاش موثر و نتیجه بخش تیم پتروشیمی مرجان به دستاورد های ممتاز این اقدام فنی اشاره ودر این ارتباط تصریح کرد: بواسطه انجام موفقیت آمیز ایده ی باز طراحی مشعل های کوره ریفرمر، ما شاهد کاهش مصرف سوخت ناشی از مصرف گاز طبیعی دریافتی معادل ۱۰۳میلیون نرمال متر مکعب در سال و در راستای بهینه سازی مصارف و همچنین کاهش هزینه سالانه تولید معادل ۲ هزار میلیارد ریال در راستای افزایش سود آوری تولید و نیز کاهش ۲۰۲ هزار تن گاز دی اکسید کربن در سال ودر راستای کاهش اثرات زیست محیطی تولید و نیز برقراری کامل گاز پرچ بخش سنتز به کوره جهت سوخت و کاهش ۹۰ درصدی فلرینگ با افزایش راندمان کوره ریفرمر ودر نتیجه کاهش استهلاک رفرکتوری در این واحد پتروشیمی هستیم.
از تلاشگران و مهندسین متخصص ایرانی شاغل در پتروشیمی مرجان که با تلاش شبانه روزی خود در راستای خدمت به صنعت و اقتصاد ایران اسلامی نقش آفرینی می کنند تقدیر بعمل می آید./حسین محمدی زاده