- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آتش سوزی در پارس جنوبی خللی در روند تولید ایجاد نکرد

“عسلویه نیوز”مدیرعامل و فرمانده ارشد مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت:آتش سوزی در پارس جنوبی خللی در روند تولید ایجاد نکرد.یوسفی [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” مهدی یوسفی چهارشنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: پساب های هیدروکربوری سوخته شده در حوضچه های پالاشگاه ششم هرچند دود زیادی داشت اما فاصله آتش سوزی تا تاسیسات زیاد بود و پالایشگاه از مدار تولید خارج نشد.

وی یادآورشد: آتش سوزی درحوضچه دوقلوی واحد ۱۲۹ پالایشگاه ششم از نظر اقتصادی نیز خسارت زیادی نداشته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: در این حوضچه هیدرو کربوری های مخلوط آب و نفت برای حفظ محیط زیست جداسازی و بخشی از آن بازیافت و مابقی نیز تحت کنترل سوزانده می شود.

وی گفت:این حادثه اطمینان از قابلیت و ظرفیت مدیریت بحران و همگرایی موجود برای مقابله با حوادث مشابه را اثبات کرد.

یوسفی باشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است یادآورشد: با خاموش شدن آتش گروههای آتش نشانی در حال خنک سازی محل وقوع حادثه هستند و تا اطمینان کامل از رفع خطر در محل حادثه حضور خواهند داشت.

فرمانده ارشد ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: واحدهای آتش نشانی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت های پتروشیمی در مهار آتش سوزی مشارکت داشتند.

هم اینک هشت پالایشگاه گازی در پارس جنوبی بطور کامل راه اندازی و در حال تولید است و دو پالایشگاه نیز در حال راه اندازی است.

از مجموع ۲۹ شرکت پتروشیمی در عسلویه ۱۳پتروشیمی به طور کامل راه اندازی شده است.

عسلویه در ۲۸۵کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده است.