- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پیشرفت ۱۶ درصدی فاز ۱۹ پارس جنوبی

فروردین حیدری ‌در بازدید از روند اجرایی فاز ۱۹ پارس جنوبی اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی شاهد بیشترین تلاش در پارس جنوبی هستیم و همه برای پیشرفت بیشتر امور هم‌قسم شده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت فاز ۱۹ پارس جنوبی افزود: طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۰ میلیون متر‌مکعب گاز شیرین، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد، تولید سالانه ۰۵/۱ میلیون تن گاز مایع (LPG) و یک میلیون تن اتان به منظورتامین خوراک واحدهای پتروشیمی طراحی شده و در سایت دوم منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دست ساخت است.
مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی از پیشرفت ۱۶ درصدی فاز ۱۹ پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات خاکبرداری و تسطیح بخش پالایشگاه خشکی فاز ۱۹ پارس جنوبی رو به اتمام است و در مجموع پیشرفت فیزیکی این طرح ۱۶ درصد است.
حیدری تصریح کرد: بعضی از پیمانکارهای جدید کار اجرایی خود را برای ساخت پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی، آغاز کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک عملیات اجرایی پالایشگاه این فاز، از پیشرفت مناسبی برخوردار شود.
وی اضافه کرد: روز گذشته نخستین سری سازه‌های فلزی وارد پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی شده که با ورود این سازه‌ها، کار نصب آنها نیز بزودی آغاز خواهد شد و شاهد پیشرفت مناسب در بخش اجرایی خواهیم بود.
این مسئول گفت: در بخش دریا، تجهیزات ساخت پایه‌های سکو به محل ساخت سازه‌های دریایی فاز ۱۹ پارس جنوبی در خرمشهر رسیده و ساخت سکوها با شتاب بیشتر از گذشته در دست اجراست.
حیدری همچنین به بخش حفاری در این فاز اشاره کرد و عنوان داشت: تقریبا تمام سفارش‌های خرید اقلام حفاری و کار ساخت بعضی از این اقلام انجام شده و به نظر می‌رسد در نیمه دوم امسال شاهد رشد بسیار خوبی در این فاز باشیم.
وی افزود: برای جبران عقب‌ماندگی در برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، تلاش گسترده‌ای در پارس جنوبی صورت گرفته و همه با جدیت برای پیشرفت ایران اسلامی تلاش می‌کنند.