- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی پرواز دوبی و قطر در فرودگاه بین‌المللی عسلویه

عسلویه نیوز” مدیر فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه از راه‌اندازی پرواز دوبی و قطر در فرودگاه بین‌المللی عسلویه خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” فرشید کلاه‌کج صبح امروز در نشست بررسی توسعه فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس در پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مراکز صنعتی و اقتصادی در کشور است و توسعه فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس در رشد و رونق این منطقه بسیار اثربخش است.
مدیر فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه از راه‌اندازی پرواز عسلویه به دوبی و عسلویه به قطر در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: در پی افزایش تقاضا برای راه‌اندازی مجدد پرواز دوبی و قطر از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس، پیگیری‌های مجدد خود را آغاز کردیم و تقاضای مورد نظر به مراجع و مسئولان ذیربط ارائه شد.
کلاه‌کج یادآور شد: با تلاش، مکاتبات و نشست‌های متعدد با سازمان هواپیمایی کشوری، خطوط پروازی از عسلویه به دبی از سوی شرکت هواپیمایی “فارس قشم” به نمایندگی هواپیمایی ماهان و پرواز عسلویه به قطر و بلعکس توسط شرکت هواپیمایی “نفت ایران” هر هفته به صورت منظم انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توسعه زیر ساخت‌های فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس، سیاست‌های توسعه خطوط هوایی این فرودگاه در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم در این راستا به موفقیت برسیم.
مدیر فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۵۷۰ هزار مسافر اعم از مسافران ورودی و خروجی از این شهر و از این فرودگاه جابه‌جا شده‌اند که از این تعداد، ۲۸۴ هزار و ۵۵۰ مسافر وارد عسلویه و ۲۸۵ هزار و ۴۱۳ مسافر نیز از این فرودگاه خارج شده‌اند و در واقع این فرودگاه نقش بسیار ارزشمندی در منطقه ایفا کرده است.
کلاه کج ادامه داد: فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه دومین فرودگاه بزرگ کشور از نظر تجهیزات ناوبری متعلق به صنعت نفت است که شرکت‌های هواپیمایی ماهان، آسمان، کیش‌ایر، و هواپیمایی نفت ایران، کار انتقال مسافران پارس جنوبی از عسلویه به شهرهای مختلف کشور را از طریق این فرودگاه انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق نفت و گاز کشور است، تصریح کرد: با توجه به شتاب در عملیات توسعه پارس جنوبی و کشف میدان‌های جدید، توسعه فرودگاه به منظور افزایش حمل و نقل و آمد و شد کارکنان ضروری است.
کلاه‌کج با تاکید بر گسترش و توسعه فرودگاه خلیج فارس عسلویه افزود: با تاکید و حمایت‌های مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، توسعه این فرودگاه در اولویت کاری این سازمان قرار گرفته است.
وی اذعان داشت: در سال جهاد اقتصادی شاهد فعالیت چشمگیر و هدفمند در پارس جنوبی هستیم و همه مدیران و کارکنان برای موفقیت صنعت نفت بیش از گذشته تلاش می‌کنند.