- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اجرای ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه زیربنایی در پارس جنوبی

عسلویه نیوز” مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از اجرای ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه زیربنایی در پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” سید پیروز موسوی صبح امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه زیربنایی در پارس جنوبی اظهار داشت: توسعه همه‌جانبه پارس جنوبی در دستور کار وزارت نفت قرار دارد و تکمیل و راه‌اندازی فازهای در دست اجرا با کیفیت و شتاب مطلوبی در دست انجام است.
وی افزود: عزم مدیران و کارکنان برای ساخت و تکمیل فازهای مختلف جزم است و شاهد تلاش شبانه‌روزی برای این مهم هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از توجه ویژه صنعت نفت به محیط پیرامونی خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون معادل ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه از مصوبات سفرهای اول و دوم هیئت دولت به استان بوشهر که در تعهد وزارت نفت بوده در حال اجرا است.
موسوی تصریح کرد: برخی از این پروژه‌ها در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند و در واقع بهره‌برداری نهایی از این پروژه‌ها چهره صنعتی و اقتصادی استان بوشهر و منطقه ویژه پارس را به گونه چشمگیری دگرگون خواهد کرد.
وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی سازمان منطقه ویژه پارس و فعالیت‌های آتی این سازمان در حوزه یاد شده، یادآور شد: در حوزه پیرامونی پارس جنوبی علاوه بر اجرایی شدن پروژه‌های مهمی به ارزش  ۳۲میلیارد تومان که در شهرستان کنگان در حال اجرا است؛ در راستای سفر مقام معظم رهبری به منطقه نیز به ارزش حدود ۲۵ میلیارد تومان پروژه در حوزه توسعه خدمات آموزشی، بهداشتی و سلامت مردم شهرهای کنگان، عسلویه، نخل تقی و بیدخون در تعهد وزارت نفت است که به زودی این پروژه‌ها نیز عملیاتی خواهند شد.
مدیرعامل پارس جنوبی اذعان داشت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در راستای آسان‌سازی و شتاب در اجرای پروژه‌ها و به منظور کمک به تولید و توسعه عملیاتی میدان عظیم گازی پارس جنوبی، با تکمیل و تجهیز زیرساخت‌ها و راه‌های ارتباطی تلاش می‌کند علاوه بر تحقق اولویت‌های صنعت نفت در پارس جنوبی، زمینه شکوفایی و توسعه پایدار در عسلویه را فراهم سازد.
موسوی احداث خیابان دو طرفه ST45 منطقه ویژه را جمله پروژه‌های مهم زیرساختی پارس جنوبی خواند وگفت: این پروژه به دلایل متعدد معطل مانده بود که خوشبختانه با مشارکت سایر ارگان‌های ذیربط و با همراهی و همکاری مسئولان محلی و مردم بومی و ساکن منطقه به عنوان نماد وحدت و یکدلی ملی مورد استفاده همگان قرار می‌گیرد؛ این پروژه در حوزه امنیت و رفاه اجتماعی کارآیی بالایی همراه خواهد داشت.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی با اشاره به تلاش‌های این سازمان برای اشتغال جوانان استان بوشهر نیز بیان داشت: در حوزه اشتغال نیروهای بومی نیز تاکنون گام‌های متعددی از سوی این سازمان برداشته شده است که از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌ها در این حوزه، بحث آموزش و توانمندسازی نیروهای بومی جویای کار است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقدمات کار آموزش جوانان جویای کار استان بوشهر برای حضور در پروژه‌های پارس جنوبی فراهم شده است.
موسوی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف بلند نظام اسلامی و صنعت نفت باید دست به دست هم بدهیم و باید از ظرفیت موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم.