- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آغاز طرح تولید ضربتی بنزین در عسلویه

طرح تولید ضربتی بنزین در مجتمع های پتروشیمی امروز “سه شنبه” با حضور وزیر نفت در عسلویه کلید خورد.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، با اجرای این طرح ظرفیت تولید این فرآورده راهبردی از روزانه ۴۴ میلیون لیتر به ۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر افزایش خواهد یافت.

طرح تولید ضربتی بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی، از حدود یک ماه پیش در واحدهای پتروشیمی شروع شده است و ظرفیت تولید این فرآورده راهبردی با اجرای این طرح از روزانه ۴۴ میلیون لیتر به روزانه ۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر افزایش یافت که این مهم، قطع نیاز به واردات بنزین را در پی دارد.

وزیر نفت هفته گذشته در حاشیه دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت به شهرستان های استان تهران از آغاز طرح تولید ضربتی بنزین خبر داد.

طرح تولید ضربتی بنزین در کشور شامل یک بسته جامع متشکل از تولید مکمل‌های جدید با قابلیت افزایش درجه آرام‌سوزی بنزین، تولید بنزین از نفتای سبک و محصولات آروماتیک مجتمع‌های پتروشیمی و تبدیل نفتا و لایت اند به بنزین با اکتان بالا (درجه آرام سوزی) است و امکان مخلوط کردن این بنزین سوپر با بنزین معمولی تولیدی در برخی پالایشگاه های کشور وجود دارد.

اجرای طرح ضربتی تولید بنزین در کشور، حرکت صنعت نفت کشور به سمت خوداتکایی در تولید بنزین و کاهش واردات این کالای استراتژیک را به همراه خواهد داشت.