- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

توهین چندباره کویتی ها به ایرانیان

تابناک: ناوگان کویت در سال ۱۷۸۲ ناوگان ایران را شکست داد و تمام کارکنان آن را به اسارت برد، سپس به بحرین رفت و آنجا را اشغال کرد و آن زمانی بود که بحرین تحت سلطه ایران بود! و جزایر فاو، ام الرصاص و بصره را به تصرف خود درآورد و پرچم کویت را بر فراز آن برافراشت و بارها و بارها ارتش ایران را شکست داد!
موج بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و خلیج فارس، برخی را در حاشیه خلیج فارس دچار توهمات عجیب و غریبی کرده و به دلیل عمق این تحولات به هزیان گویی و اهانت روی آورده اند.

در این میان برخی از سیاستمداران کویت هم در ماه های اخیر دچار توهم عجیبی شده اند و به نظر می رسد این سرگیجه همچنان ادامه دارد.

بنابر این گزارش، از اقدامات این کشور در ساخت بندر «المبارک» و اقدام علیه منافع عراق گرفته که با واکنش صریح مردم و مسئولین عراقی مواجه شد و برخی از نمایندگان عراقی، کویت را به ساندویچی برای عراق توصیف کردند تا اظهارات برخی از به اصطلاح تحلیلگران سیاسی و استراتژیک در خصوص قدرت فوق العاده کویت در اشغال ایران، این دیدگاه را تقویت می کند که اتفاقات عجیبی در این کشور در حال وقوع است!

بر این اساس، توهمات برخی از سیاستمدارهای کویتی به حدی رسیده است که ناصر الدویله عضو سابق مجلس و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک کویت اخیرا تاریخ جدیدی را برای این کشور کشف و مدعی شد که کویت سه بار نصف ایران را اشغال کرده و بحرین و فاو را به تصرف خود در آورده است!

وی نوشته است: ناوگان کویت در سال ۱۷۸۲ ناوگان ایران را شکست داد و تمام کارکنان ناوگان ایرانی را به اسارت خود درآورد و سپس به بحرین رفت و آنجا را اشغال کرد و آن زمانی بود که بحرین تحت سلطه ایران بود! و جزایر فاو، ام الرصاص و بصره را به تصرف خود درآورد و پرچم کویت را بر فراز آن برافراشت و بارها و بارها ارتش ایران را شکست داد!

از سویی، «فواد هاشم» و «جار الله»، در ماه های اخیر مقالات بسیار موهنی علیه ج.ا.ا نوشته اند اما مقاله اخیر هاشم در اهانت به غیرت و عفت مردم ایران قابل توجیه نیست و مسئولان کویتی باید پاسخگوی این اهانت و توهین این فرد هتاک باشند و زنجیر او را بگیرند.

هاشم طی مقاله گستاخانه ای در روزنامه الوطن کویت که متعلق به اعضای خاندان حاکم این کشور می باشد، به ملت ایران اهانت بزرگی روا داشته که قطعا پاسخ آن را خواهد گرفت.

این نویسنده مزدور کویتی همچنین در مقاله ای که اخیرا در روزنامه الوطن کویتی منتشر شد، غیرت ملت ایران را که هشت سال در مقابل متجاوز ایستاد و جوانان خود را فدا کرد، فراموش کرده و می گوید: اگر کویت چاره ای داشت که همسایه ای غیر ایران داشته باشد حاضر بود با جزایر کومور و سوییس همسایه می شد!

اما هاشم و امثال او بدانند که تاریخ ایران تاریخی سراسر رشادت، غیرت و عزت است و ایران کشوری است که در مقابل ابرقدرت هایی که شما از آوردن اسم آنها هراس دارید بیش از سه دهه مقاومت کرد، ایران کشوری است که هشت سال با کشوری جنگید که کویت را در چند ساعت اشغال کرد.

به هر حال اگرچه این گونه جسارت ها به کشور بزرگ ایران بعید نیست اما ما برای مقامات کویتی متاسفیم که جایگاه ایران و ضعف خود را فراموش کرده اند، متعجبیم که چرا جلو این فرد هتاک را نمی گیرند؟ کسی که از اقدام تروریستی در زاهدان و به خاک و خون کشیده شدن جمع زیادی از مردم کشورمان ابراز خرسندی می کند و خبر از وقوع حملات تروریستی شدیدتر و بدتر می دهد!

این نویسنده چندی پیش در اوج کشتار فلسطینیان به دست نظامیان صهیونیست پیشنهاد کرده بود که اعراب و اسراییل به علت دفع خطر ایران با هم متحد شوند و اقدامی مشترک برضد ایران صورت دهند!

گفتنی است با بررسی دقیق و پیگیری مطالب منتشر شده در مطبوعات کویت به ویژه دو روزنامه الوطن و السیاسه این موضوع به شدت قوت می گیرد که یک جریان هدفمند به صورت برنامه ریزی شده مطالب ضد ایران را تهیه می کند که این مطلب ضرورت برخورد جدی تر مسئولین و همچنین پیگیری بیشتر و شدت عمل را می رساند.