- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جزئیات تولید بنزین در۶ مجتمع پتروشیمی

وزیر نفت با تشریح جزئیات تولید بنزین سوپر در شش مجتمع پتروشیمی از افزایش ۱۷٫۷ میلیون لیتری تولید بنزین در پالایشگاههای نفت تا اسفندماه امسال خبر داد.

عسلویه نیوز، سید مسعودمیرکاظمی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی همزمان طرح تولید بنزین در شش مجتمع پتروشیمی کشور گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید بنزین ایران به ۶۶٫۵ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

وزیر نفت با اشاره به تولید بنزین درمجتمع های پتروشیمی اراک، بوعلی سینا، بندر امام خمینی، امیر کبیر، جم و برزویه (نوری) تصریح کرد: از ۲۶ روز گذشته تاکنون به طور پیوسته تولید بنزین در این واحدهای پتروشیمی آغاز شده است.

این عضو کابینه دولت از خودکفایی کشور از واردات بنزین برای تامین نیازهای داخلی خبر داد و افزود: همچنین پیش بینی می کنیم با اجرای چند طرح جدید بنزین سازی در پالایشگاههای نفت ظرفیت تولید این فرآورده نفتی حدود ۱۷٫۷ میلیون لیتر در روز افزایش یابد.

رئیس کارگروه تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت با تاکید براینکه هم اکنون امکان تولید بنزین سوپر در واحدهای پتروشیمی فراهم شده است یادآور شد: پیش بینی می شود تا چند روز آینده نیز ظرفیت تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی افزایش یابد.