- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

افراد بی سواد در عسلویه شناسایی و سواددار می شوند

“عسلویه نیوز” رئیس آموزش و پرورش عسلویه از شناسایی و سواددار کردن افراد بی سواد در عسلویه خبر داد.سنگی فر [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” علیرضا ایازسنگی‌فرد بعد از ظهر امروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان عسلویه اظهار داشت: در اسلام اهمیت زیادی به مسئله علم و سواد داده‌اند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که تمام افراد جامعه باسواد شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عسلویه به اهمیت علم و سواد آموزی و نقش شورای سواد آموزی اشاره کرد و افزود: با توجه به مبارزه جدی با بی سوادی از سوی مسئولین ذیربط، انتظار داریم که ادارات و نهادهای شهرستان برای موفقیت این طرح تعامل و همکاری لازم را با سواد آموزی اداره آموزش و پرورش شهرستان داشته باشند.

سنگی‌فرد با بیان اینکه افراد بی‌سواد در عسلویه شناسایی و سواددار می‌شوند یادآور شد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، افراد بی‌سواد و کم سواد شهرستان بر اساس آمار شهری و کمک شهرداری و شورا تقسیم‌بندی می‌شوند و دهیاری‌ها و شوراها در این راستا باید کمک کنند و امیدواریم با شناسایی افراد بی‌سواد، شاهد سواددار شدن این عزیزان باشیم.

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان عسلویه نیز ضمن تبیین اهمیت و جایگاه رفیع سواد آموزی در آموزه‌های دینی ابراز داشت: اهمیت مبارزه با بی سوادی بر کسی پوشیده نیست و برنامه‌های گسترده‌ای برای این امر مهم به انجام رسیده است.

محسن بهادری همکاری بیشتر نهادها و ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی را در شناسایی، معرفی و ایجاد زمینه برای سواد آموزی افراد بی سواد خواستار شد.

در پایان هر یک از اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با رفع معضل بی‌سوادی پرداختند.