- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

حق قانونی شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است

“عسلویه نیوز” امام جمعه عسلویه گفت: شورای نگهبان نقش مهم و تأثیرگذاری در انتخابات دارد و نظارت بر انتخابات حق قانونی این نهاد است.امام جمعه [1]

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا الهی اظهار داشت: ترویج و توجه به سبک زندگی اسلامی و تعلیم و تربیت بر اساس آموزه‌های اسلامی از رسالت‌های مسلمانان است.

وی با ذکر سخن پیامبر اسلام(ص) در خصوص تربیت فرزند تصریح کرد: فرزندان خود را ادب کنید و به او محبت و دوستی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بیاموزید و او را با قرآن آشنا کنید.

امام جمعه عسلویه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:  معظم‌له گله مند بودند از برخی که دوسال مانده به انتخابات فضای کشور را انتخاباتی می‌کنند که این سبب مشغول شدن ذهن آنان و کند شدن حرکت مسئولان در خدمت به مردم می‌شود.

هاشمی‌نژاد تاکید کرد: تمام انتخابات‌ها در کشور سالم بوده است متاسفانه عادت بدی که برخی دارند دائم در سلامت انتخابات خدشه وارد می‌کنند و حرف‌های نامربوط می‌زنند که این کار غلطی است.

وی با بیان اینکه رای مردم حق‌الناس است ادامه داد: رعایت حق‌الناس  واجب  شرعی است.

خطیب نماز جمعه عسلویه شورای نگهبان را چشم بینای نظام در انتخابات دانست و گفت: کسانی که شورای نگهبان را تضعیف می‌‎کنند باید به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه کنند چراکه هرکس مقابل نظام، رهبری و مردم بایستد خودش را نابود می‌کند.

وی افزود: حق قانونی شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است و این سیستم نظارت در خیلی از کشورها هم وجود دارد.

امام جمعه عسلویه سالروز کشتار حجاج ایرانی را بدست رژیم آل سعود را مورد اشاره قرار داد و گفت: این جنایت که در سال ۱۳۶۶ اتفاق افتاد لکه ننگ آل‌سعود بود.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه اتفاقات زیادی در موسم حج می‌افتد افزود: وقوع این اتفاقات نشانه ضعف حکام آل‌سعود در حفظ و حراست حجاج خانه خدا هست و ناتوانی آل سعود در این زمینه را شاهد هستیم.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس اضافه کرد: ۳۱ شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی توسط رژیم صدام علیه ایران و آغاز هفته دفاع مقدس است؛ خاطره رشادت‌ها و جانفشانی‌های ملت ایران را گرامی می‌داریم.

خطیب نماز جمعه عسلویه، با اشاره به روز عرفه، گفت: روز عرفه روز خود شناسی و خداشناسی است سعی کنیم از فیض معنوی این روز استفاده کنیم.

وی، در گذشت عالم  بزرگوار آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت و افزود: ایشان عمری پر برکت داشتند حافظ قرآن و نهج البلاغه بودند و مرید حضرت امام راحل و رهبری و ولایتمداری در جای جای زندگی ایشان درخشش داشت.