- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کاهش زمان صدور روادید در نمایندگی وزارت امور خارجه در عسلویه

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، از کوتاه شدن زمان صدور روادید در پارس جنوبی خبر داد و گفت: این مهم به مزیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کمک بزرگی می کند.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از  شانا در عسلویه غلامرضا گل حسنی  افزود: درخواست کنندگان به محض اعلام تقاضای خود برای دریافت ویزا، می توانند در فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه، روادید جمهوری اسلامی ایران را دریافت کنند، همچنین شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می توانند با اعلام درخواست برای ورود مهمانان خارجی خود، در کمترین زمان، روادید مدعوین خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: درخواست صدور روادید ۷۲ ساعته و ۴۵ روزه ورود برای کارشناسان مدعو صنایع نفت و گاز و سکوهای نفتی، صدور روادید ۴۸ ساعته ترانزیت، صدور روادید ۷ روزه ترانزیت، صدور روادید ۱۵ روزه جهانگردی، از جمله وظایف اصلی نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

گل حسنی با بیان این که منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، از اهمیت ویژه ای برای وزارت امور خارجه برخوردار است، تصریح کرد: وزارت امور خارجه به منظور جذب سرمایه و شتاب دهی به صدور روادید برای کارشناسان و جهانگردان خارجی علاقه مند به حضور در ایران، بیش از ۱۴ نمایندگی در مناطق آزاد و ویژه کشور ایجاد و راه اندازی کرده است.

به گفته وی، هم اکنون در مناطق آزاد و ویژه قشم، شیراز، مشهد، کیش، تبریز، قم، اهواز، اصفهان، بوشهر و عسلویه، نمایندگی وزارت امور خارجه مستقر شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: صدور اجازه خروج گذرنامه های سیاسی و خدمت، صدور مجوز روادید گروه های پروازی خطوط غیر مستمر شرکت های هواپیمایی خارجی، دریافت شکایت اتباع ایرانی از اتباع خارجی، اعلام هویت سجلی ایرانیان در راه مانده به ادارات کنسولی برای انعکاس به نمایندگی های ایران برای صدور برگ عبور، همچنین پیگیری امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور و تنظیم دعوتنامه برای صدور مجوز روادید اتباع خارجی کشورهای همجوار به ارگان های متقاضی مستقر در استان بوشهر و رسیدگی به شکایت های ایرانیان مقیم کشورهای هم مرز، از دیگر وظایف نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

گل حسنی در باره فعالیت این نمایندگی در حوزه اطلاع رسانی یادآور شد: نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در میان ۱۴ نمایندگی این وزارتخانه در سراسر کشور به منظور اطلاع رسانی در «سامانه چاپار» رتبه نخست اطلاع رسانی را کسب کرد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه ویژه پارس افزود: این نمایندگی در نخستین ماه از فعالیت اطلاع رسانی خود (تیرماه) در زمینه ارسال اخبار و اطلاعات از حوزه نمایندگی خود، از طریق سامانه چاپار (سامانه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه) موفق به کسب رتبه نخست در میان نمایندگی های داخل کشور شد.

گل حسنی ادامه داد: ملاک ارزیابی این سامانه، کیفیت، سرعت و کمیت اخبار ارسالی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و استان بوشهر از طریق سامانه چاپار بوده است.

وی یادآور شد: سامانه چاپار یک سیستم داخلی وزارت امور خارجه برای ارسال اخبار و اطلاعات از سوی نمایندگی های این وزارتخانه در داخل و خارج کشور است که تمام مقام های عالی و کارشناسان ارشد این وزارتخانه می توانند در داخل و خارج از کشور از طریق این سامانه به صورت آن لاین، اخبار و گزارش های ارسال را دریافت و مشاهده کنند.