- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بوشهر بیش از ۸ هزار شهید، جانباز و آزاده تقدیم انقلاب کرد

مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر گفت: استان بوشهر در دوران دفاع مقدس بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ شهید، جانباز و آزاده تقدیم نظام کرد.

خبرگزاری فارس: بوشهر بیش از 8 هزار شهید، جانباز و آزاده تقدیم انقلاب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه محمد حاجی‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع بسیجیان عسلویه اظهار داشت: دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است و همه باید نسبت به گسترش اهداف و دستاوردهای دفاع مقدس اهتمام ورزیم.

وی افزود: استان بوشهر در دفاع مقدس حضوری بی‌نظیر داشت و همواره شاهد حضور خالصانه جوانان بسیجی و رزمنده به مناطق عملیاتی بودیم.

مدیر کل بنیاد شهید استان بوشهر با اشاره به ۲۰۹۸ شهید، ۶۰۰۰ جانباز و ۴۳۴ آزاده یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: ۳۲ سال پیش در حالی که کمتر از ۱۹ ماه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نگذشته بود تمام بلوک شرق و غرب با تمام سلاح‌های پیشرفته به حمایت از صدام حسین پرداختند و به خیال خام خودشان می‌خواستند به مدت یک هفته تهران را تسخیر کنند اما در سایه فرمانده کل قوا، رزمندگان و بسیجیان و با اتکا به سلاح ایمان، ولایت‌مداری و کفرستیزی همه اهداف آنها نقش بر آب شد.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه بعد از جنگ ویتنام یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های قرن بیستم جنگ هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران بود گفت: جنگ برای هر کشوری سختی و مشقت زیادی دارد اما وقتی تاریخ را ورق می‌زنیم می‌بینیم که کشورهای پیشرفته امروز و کشورهایی که حرف برای گفتن دارند کشورهایی هستند که دورانی از حیات خود را در سخت‌ترین موارد جنگ سپری کرده‌اند بدون شک جنگ برای کشور ما هم بنا به فرمایشات رهبر انقلاب یک گنج بود.

وی اذعان داشت: زمانی که بنی صدر در رأس دولت بود دیدگاهش این بود که جنگ باید کلاسیک باشد و جنگ مردمی به طور شبیخون اثر نخواهد داشت و در این بین بزرگ‌مردی چون شهید چمران که از نظر علم و ایمان در اوج بود توانست بسیجیان و جنگ‌های نامنظم را ساماندهی کرده و با شبیخون و عملیات‌هایی که ترتیب می‌داد بر دشمن یورش برد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران به پاسداشت تلاش و همت عزیزان هشت سال دفاع مقدس، مانورهای گوناگونی را در سطوح مختلف در منطقه برگزار می‌کند و تمام دنیا به اقتدار ایران اسلامی اذعان دارند.