- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دایی:مخالف مدیریت غیر فوتبالی ها نیستم

علی دایی سرمربی تیم راه آهن در نشست خبری پیش از مسابقه با نفت آبادان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌آهن باید از وضعیت کنونی خارج شود و ما در چند بازی گذشته خوب بازی کرده‌ایم؛ اما بد نتیجه گرفته‌ایم. بجز بازی با داماش که بدترین بازی ما بود و ما شکست خوردیم. اما یک باخت دلیل پسرفت تیم راه‌آهن نیست و بازیکنان این تیم زحمت خواهند کشید و من به آینده این تیم امیدوارم.  نفت آبادان تیم خوبی است که ملوان را در انزلی شکست داده و هفته گذشته نیز برابر تراکتورسازی با وجود آنکه سه بر یک از حریف پیش بود به تساوی سه بر سه رسید.

دایی ادامه داد: بازی سختی داریم، البته تمام بازی‌ها سخت است و کسی نمی‌داند تیمش از قبل برنده است، من خودم را شاگرد غلام پیروانی می‌دانم و او را به عنوان بزرگتر دوست دارم و می‌خواهم برابرش درس پس بدهم، مقابل استادم تمام هم و غم من این است که امتیازات لازم را در بازی‌های خانگی کسب کنیم؛ زیرا شرایط خارج از خانه سخت‌تر است اگر خدا بخواهد سه امتیاز بازی را می‌گیریم.

علی دایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرش درباره حضور افراد غیر ورزشی و سیاسیون در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و استقلال چیست، گفت: شرایط فوتبال ما این طوری است که چنین اشخاصی با عنوان مدیر کار می‌کنند؛ البته در اکثر جاهای دنیا مدیران باشگاه‌ها ورزشی و فوتبالی نیستند؛ اما از افراد فوتبالی در تمام سطوح استفاده می‌کنند. اما ما با توجه به شرایطی که تیم‌ها دارند و نمی‌توانند روی پای خودشان بایستند از کسانی با عنوان مدیر استفاده می‌کنیم که قدرت سیاسی بالایی داشته باشند و یا قدرت پول گرفتن از دولت و جذب بودجه را داشته باشند به همین دلیل چنین انتخاباتی در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال صورت می‌گیرد. من مخالف این نیستم که مدیران غیر فوتبالی مدیریت کنند.

وی افزود: به غیر از چند باشگاه محدود اکثر باشگاه‌های دنیا مدیران غیر فوتبالی دارند اما ما بیش از اندازه مسائل را سیاسی کرده ایم. استقلال و پرسپولیس به دلیل طرفداران زیادی که دارند به گونه‌ای است که کل ایران یا طرفدار تیم قرمز هستند یا آبی و این دغدغه سیاسی بین مسئولان ما وجود دارد و یک جوری از این دو تیم حساب می‌برند، بنابراین همیشه کسانی را انتخاب می‌کنند که این دو باشگاه در اختیار دولت باشد و بخاطر جایگاه این دو تیم است که چنین انتخاباتی صورت می‌گیرد.

دایی  در ادامه گفت: من از شما سؤال می‌کنم که آیا دفعه‌های قبل مدیران عامل باشگاه‌های پرسپولیس فوتبالی بودند؟ به غیر از برادران انصاری فر کدام مدیر فوتبالی بوده است؟ آیا فرد قبل از رویانیان که در باشگاه مدیریت می‌کرد کاپیتان تیم ملی یا بازیکن تیم ملی ایران بوده است؟  من رویانیان را آدم مثبت و قوی می‌دانم او در این مملکت سابقه مدیریت مشخص دارد حداقل مدیر بوده است و خوب هم کار کرده است.

وی تأکید کرد: باید به رویانیان کمک ‌کرد فوتبالی‌ها باید به جای کوبیدن به او کمک کنند تا پرسپولیس شکل بگیرد و نتایج خوب کسب کند. من سؤال شما را نمی‌فهمم استقلال و پرسپولیس را به کی بدهند؟ کسی که نه قدرت و نه پول دارد، چطوری می‌خواهد این دو باشگاه را اداره کند. همین مدیریت قبلی پرسپولیس که رفته بالای ۲ میلیارد تومان بدهی بر جای گذاشته است چه طوری باید این مسائل را جمع و جور و درست کرد.