- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

به مناسبت روز جهانی ایمنی و آتش نشانی از ۵۰ فعال برگزیده ایمنی در پروژه های پارس جنوبی تقدیر شد

همزمان با هفتم مهر، روز ملی ایمنی و آتش نشانی، از برگزیدگان بخش ایمنی و بازرسی فنی طرحهای پارس جنوبی تقدیر شد.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، در مراسمی که به مناسبت  روز ملی ایمنی و آتش نشانی در شرکت نفت و گاز پارس برپا گردید ، ازتلاش های کارکنان نمونه واحدهای ایمنی فازهای مختلف  پارس جنوبی قدردانی شد.

در این مراسم که با حضور روسای ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE ) شرکتهای پیمانکاردر طرح های میدان پارس جنوبی همراه بود ، پس از  قرائت پیام ایمنی وزیرنفت از نقش اثربخش کارکنان نمونه بخش ایمنی طرح های مختلف میادین پارس جنوبی،پارس شمالی ، گلشن و فردوسی  با اهدای هدیه و لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و کاز پارس در این مراسم با اشاره به اینکه حجم گسترده عملیات و سرعت ساخت در فازهای پارس جنوبی، نظارت ایمنی دقیقی را می طلبد گفت: اکنون بیش از ۵۰۰ نفر نیروی ناظر ایمنی برای نظارت و پشتیبانی عملیات توسعه در فازهای متعدد پارس جنوبی حضور چشمگیر دارند.

محمد مهدی قاسمی با عنوان اینکه در حال حاضرنیروهای ایمنی شرکت نفت و گاز پارس، ازابتدای پروژه تا آخرین مراحل اجرایی پروژه ها در دفاتر مهندسی شرکتهای پیمانکار نظارت می کنند ، افزود: با رایزنی های متعدد به منظور کنترل فراگیر سوانح و حوادث احتمالی و اجرای دقیق تر دستورالعمل ها مطابق با استاندارد های بین المللی، تعداد نیروهای ناظرایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس در منطقه عسلویه طی ۶ ماه گذشته بیش از ۵ برابر افزایش یافته است.

وی آموزش دوره ای نیرو های ایمنی را از اولویت های اساسی در مسیر توسعه پارس جنوبی دانست و افزود: طی ۵ ماه گدشته با بهره گیری از شرکتهای صلاحیت دار بین المللی،۳ هزار نفر – ساعت دوره آموزشی تخصصی برای کارکنان پروژه های گازی برگزار شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه نرم افزار گزارش دهی HSE براساس الزامات جهانی OGP به زودی در شرکت نفت و گاز پارس تهیه می شود افزود: تولید نرم افزار هایی از این دست تاکنون در سطح شرکت ملی نفت ایران نمونه نداشته است.

قاسمی توسعه پایداردر منطقه پارس جنوبی را یک ضرورت اجتناب ناپذیرخواند و گفت: وضعیت ایمنی با نظارت و اجرای برنامه های مستمر تا سطح زیادی بهبود یافته است.