- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

شهردار عسلویه: عسلویه قطب صنعت و اقتصاد کشور است

هوشنگ صمصامی ظهر امروز در نخستین نشست شورای شهرداران پنجگانه شهرستان کنگان در سالن شهرداری بنک اظهار داشت: شهرستان کنگان از شهرستان‌های استراتژیک در استان و کشور است و با همکاری همه‌جانبه و تعامل بیشتر می‌توانیم شاهد پیشرفت روزافزون این شهرستان باشیم.
وی افزود: عسلویه قطب صنعت و اقتصاد کشور است و سایر شهرهای این شهرستان نیز نقش عمده و تعیین‌ کننده‌ای در صنایع نفت و گاز دارند و باید از این قابلیت‌ها نهایت استفاده را ببریم.
شهردار عسلویه خاطرنشان کرد: مشورت و تعامل شهرداران و مسئولان می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت و تعالی بیشتر باشد و این امر و این نشست‌ها باید تداوم یابد.
صمصامی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی لازم را برای افزایش امکانات شهری و بهینه‌سازی مبلمان شهری داشته باشیم و نباید لحظه‌ای از کار و تلاش دست برداریم.
شهردار بنک نیز در این نشست گفت: هدف از تشکیل شورای شهرداران شهرستان کنگان در واقع ایجاد اتحاد و همدلی بین مسئولان و ارتقای منزلت و جایگاه شهرداری‌ها در انجام بهینه امور است.
حسین صفایی یادآور شد: پیگیری منافع مشترک و ایجاد تبادل تجربه در زمینه عمران، فنی و شهرسازی و مبلمان شهری نیز از دیگر اهداف این نشست‌هاست.
وی از شهرداران خواست تا زمینه ایجاد خدمت بیشتر به مردم و هماهنگی با مسئولان استانی و شهرستانی در راستای رسیدن به مطالبات حقوق شهروندان را فراهم کنند.
در ادامه این نشست نیز هر کدام از شهرداران در ارتباط با چگونگی شروع به کار شورای شهرداران و برنامه‌ریزی مطلوب در راستای توسعه عمرانی و آبادانی شهر سخنانی بیان کردند.
در پایان این نشست مقرر شد که به منظور ساماندهی و برنامه‌ریزی منظم تشکیلات شورای شهرداران، هر شش ماه یک نفر از شهرداران به عنوان دبیر دوره‌ای شورای شهرداران عهده‌دار مسئولیت شود.
همچنین مقرر شد زمینه ملاقات با استاندار و معاونان استاندار برای شورای شهرداران پنجگانه شهرستان کنگان فراهم شود.
همچنین در این نشست مقرر شد که نشست بعدی در ماه آینده در کنگان برگزار شود و در ارتباط با دریافت مطالبات حقوق شهروندی در زمینه عوارض آلایندگی از وزارت نفت و فعال کردن کمیسیون شهرداری‌ها بحث و تبادل‌نظر شود.