- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دوستی مهر: این صعود هدیه به مردم ایران

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران پس از صعود به جام جهانی گفت: این موفقیت نتیجه‌ی زحمت تمام کسانی است که از تیم نوجوانان حمایت کردند و افتخار ما این است که در کشور خودمان قهرمان آسیا شویم.


علی دوستی‌مهر پس از پیروزی ۵ بر یک ایران بر استرالیا در نشست خبری پس از بازی گفت: ابتدا می‌خواهم از تمام مردم، مربیان زحمتکش کشور، فدراسیون فوتبال و رسانه‌ها تشکر کنم که از ما حمایت کردند. این موفقیت نتیجه‌ی یک کار جمعی بود، نه کار فردی. همه دست به دست هم دادند و ما موفق شدیم. ما به جام جهانی نمی‌رفتیم جز آن‌که نفس مردم را پشت این تیم دیدیم. مثل همه‌ی آنهایی که امروز به ورزشگاه آمدند و ما را حمایت کردند. ما بدون آنها کاری نمی‌توانستیم بکنیم. صعود به جام جهانی را به همه‌ی مردم هدیه می‌کنم و خوشحالم که آنها خوشحال شدند.

وی گفت: تیم نوجوانان زمانی در ازبکستان قهرمان شد اما آن‌جا از مردم دور بودیم. الان نفس مردم را در مملکت خودمان پشت سر تیم حس می‌کنیم. حاشا به غیرت جوان ایرانی که بخواهد مردم را از فوتبال دلزده کند. مطمئن هستم بازیکنان ما در برابر ازبکستان هم با غرور و غیرت بازی می‌کنند. آنها یاد حسین فهمیده‌ها را زنده نگه می‌دارند. مملکت ما پر از حسین فهمیده‌ها است.

دوستی‌مهر در ارزیابی‌اش از تیم ازبکستان که در مرحله‌ی نیمه‌نهایی باید با آن روبه‌رو شود، گفت: بازی سختی خواهد بود. ازبکستان تیم محکم، تکنیکی و تاکتیکی است اما نمونه‌ی جوان ایرانی پیدا نمی‌شود که مهم‌تر از همه‌ی این حرف‌هاست.

وی در واکنش به این‌که شما با برد پرگل برابر استرالیا و صعود به جام جهانی مردم ایران را با فوتبال آشتی دادید، گفت: مردم ما عاشق فوتبال هستند. فوتبال در خون مردم ماست. من ایمان دارم این موفقیت در استقبال از تیم ملی بزرگسالان هم برای بازی با کره جنوبی تغییر و تحول ایجاد می‌کند. مشکلات حل می‌شود و همه‌ی مردم باید برای حمایت از تیم ملی در بازی با کره جنوبی به ورزشگاه بیایند تا آن تیم ما هم در رسیدن به جام جهانی موفق باشد. همین‌طور تیم ملی جوانان که یک ماه دیگر باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند و آن تیم هم می‌تواند جواز صعود به جام جهانی را کسب کند. امیدوارم همه‌ی ما بتوانیم فوتبال ایران را دوباره به صدر آسیا بازگردانیم.

دوستی‌مهر در پاسخ به این سوال که بازیکنان ایرانی معمولا بعد از پیروزی‌های بزرگ دچار غرور می‌شوند و این در عملکردشان در بازی‌های بعدی موثر است، حال چه‌کار خواهید کرد که بازیکنان ما برای بازی با ازبکستان مغرور نشوند؟ گفت: قبلا هم گفته‌ام مردم ایران مرد روزهای سخت هستند. آنها اگر احساس کنند مملکتشان به خطر افتاده جانشان را هم فدا می‌کنند. من از عملکرد تیم ملی مقابل یمن و حریفان دیگر در مرحله‌ی گروهی از مردم عذرخواهی کردم؛ چون در حد خودمان ظاهر نشدیم اما مقابل استرالیا خیلی خوب بودیم. به شما قول می‌دهم مقابل ازبکستان مغرور نشویم. ما از همین الان برای بازی در مرحله‌ی نیمه‌نهایی آماده خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: چند مسابقه از تیم ازبکستان دیده‌ایم. همکارانم بازی این تیم برابر کره جنوبی را هم دیده‌اند. از ازبکستان شناخت کامل داریم و آنها را حریفی سختکوش و دشوار می‌دانیم. افتخار ما باید این باشد که در کشور خودمان به قهرمانی آسیا برسیم. فکر می‌کنم بچه‌های من در تیم نوجوانان لیاقت دفاع از عنوان قهرمانی‌شان در آسیا را دارند.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران در واکنش به این‌که از بازی با کویت تا این مسابقه با بازیکنانتان چه کردید که ما پیروزی دور از تصور ۵ بر یک در برابر استرالیا را به دست آوردیم، گفت: اگر صادقانه بخواهم بگویم فقط سه روز گریه کردیم. جلسه می‌گذاشتیم و با بچه‌ها به خاطر غیرت و شرف ایرانی گریه می‌کردیم. ایرانی باغیرت و باعزت است. ما گریه می‌کردیم و پیمان می‌بستیم تا به جام جهانی صعود کنیم. باور کنید پیش از مسابقه وظیفه داشتم به بازیکنان بگویم که فدراسیون اطلاع داده در صورت پیروزی بر استرالیا پاداش مادی به شما تعلق می‌گیرد. قسم می‌خورم همه‌ی آنها گریه کردند و گفتند مگر ما به خاطر پول بازی می‌کنیم؟! ما به خاطر کشورمان می‌جنگیم و در این راه پول برایمان ارزشی ندارد.