- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۱۰ میلیون تن کالای نفتی از بندر عسلویه به خارج از کشور صادر شد

رئیس اداره بندر و دریانوردی عسلویه گفت: طی شش ماه سال جاری ۱۲میلیون و ۱۲هزار و ۱۰تن کالا در بندر عسلویه تخلیه و بارگیری شد که از این میزان ۱۰میلیون ۴۴۰هزار و ۵۰۷ تن مربوط به کالاهای نفتی بوده است.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از  مهر در بوشهر ، محمود حکانی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به افزایش ۳۸درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر عسلویه، افزود: در این مدت همچنین یک میلیون ۵۷۱ هزار و ۵۰۳ تن سهم کالاهای غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۹۱۵ شناور به این بندر تردد داشته اند که بیشترین ترافیک مربوط به کشتیهای تانکر با ۳۹۹ مورد تردد و پس از آن کشتیهای جنرال کارگو با ۹۹ مورد تردد بوده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی عسلویه با اشاره به رونق فعالیتهای کانتینری در این بندر، اظهار داشت: در شش ماهه امسال ۸۳ هزار و ۴۳۲ TEU کانتینر در بندر عسلویه تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است.

حکانی خاطرنشان کرد: از این میزان ۲۶ هزار و ۸۱۸ TEU مربوط به عملیات تخلیه و ۳۰ هزار و ۴۳ TEU مربوط به عملیات بارگیری است.

بندر عسلویه در جنوب استان بوشهر و در ۲۷۰ کیلومتری مرکز این استان دارای تاسیسات عظیم نفت، گاز و پتروشیمی است که وجود این زیرساختها باعث تبدیل این بندر به قطب انرژی کشور شده است.