- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی، کارمند نمونه صنعت نفت شد

عسلویه نیوز” در جشنواره انتخاب کارکنان نمونه وزارت نفت : مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی به عنوان کارمند نمونه صنعت نفت انتخاب شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، در مراسم گرامیداشت و تقدیر از خدمات کارکنان نمونه صنعت نفت که با حضور مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت برگزار شد، از تلاشهای مهندس فروردین حیدری به عنوان مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی تقدیر شد .

در این مراسم بیش از ۸۰ نفر از کارکنان نمونه شاغل در ستاد وزارت نفت و چهار شرکت اصلی این وزارتخانه به همراه منتخبین شرکتهای تابعه این حوزه مورد تقدیر قرار گرفتند.

فروردین حیدری که اکنون هدایت یک فاز جدید پارس جنوبی را برعهده دارد، پیش از این در جایگاه قائم مقام فازهای ۶ ، ۷ و ۸ پارس جنوبی به عنوان یکی از ایرانی ترین پروژه ساخت داخل منشاء خدماتی چون مدیریت و راهبری اثر بخش طرح، انتقال فناوری و توسعه ساخت داخل و نیز بهره برداری و تولید بهنگام از این پروژه ملی بوده است .

مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت در این مراسم عنوان کرد: اگرچه عده‌ای به نمایندگی از کارکنان صنعت نفت به‌عنوان کارمند نمونه مورد تقدیر قرار گرفتند ولی همه کارکنان این صنعت نمونه هستند.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان صنعت نفت در خط مقدم اقتصاد کشور درحال تلاش و جهاد هستند، گفت: ساختار منابع انسانی صنعت نفت نیاز به ویژگی‌های خاصی دارد که در این خصوص نگهداشت نیروی انسانی در دستور کار صنعت نفت است.

این مقام مسئول با اشاره به جهادگری و پایمردی کارکنان صنعت نفت در اوایل انقلاب اسلامی که با پیوستن به راه امام خمینی(ره)، فراز و نشیب‌های دوران جنگ و فشارهای سیاسی را به‌بهترین وجه پشت سر گذاشتند، خاطرنشان کرد: امروز نیز کارکنان صنعت نفت در خط مقدم اقتصاد کشور درحال تلاش و جهاد هستند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و نگهداشت نیروی انسانی به دور از مسائل حاشیه ای و سیاسی و گفتمان‌های غیر تخصصی در صنعت نفت، افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق زمینه را برای حفظ و نگهداشت کارکنان به‌ویژه کارکنان مناطق عملیاتی که در خط مقدم اقتصاد کشور فعالیت می‌کنند، فراهم نمود.

وزیر نفت مقوله آموزش را از موضوع‌های مهم دوران خدمت در صنعت نفت دانست و گفت: اگرچه نگاه همسان‌سازی بین کارکنان کشور وجود دارد ولی صنعت نفت با شرایط خاص باید از ساختار خاص برخوردار باشد که در این رابطه نگهداشت نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی با بیان اینکه انتظار می‌رود با همدلی و همفکری در صنعت نفت، بتوانیم کارهای بزرگی که برعهده این وزارتخانه گذاشته شده را عملیاتی کنیم، افزود: تحقق برنامه‌های تولیدی نفت و گاز و افزایش آن با همدلی و وفاق در خانواده صنعت نفت بهتر و سریع‌تر عملیاتی خواهدشد.
به گفته وی کسانی که در صنعت نفت کار می‌کنند باید احساس کنند در محیطی هستند که برای آنها ارزش قائل است و ضرورت دارد کارکنان صنعت نفت و خانواده‌های آنان از خدمات رفاهی، بهداشتی و آموزشی مناسب و مطلوبی برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ارکان و مولفه اداره صنعت نفت، نیروی انسانی کارآمد و توانمند است، عنوان کرد: سازمان نمونه، سازمانی است که همه کارکنان آن نمونه باشند.

وی با بیان اینکه باید بهترین‌های علمی و نخبه‌های کشور جذب صنعت نفت شوند، یادآوری کرد: در این رابطه نیاز است دانشگاه صنعت نفت نیز شرایط بهترین و پر طرفدارترین دانشگاه کشور را داشته باشد.
همچنین در این مراسم، شرکتهای برتر صنعت نفت نیز معرفی شدند.