- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

گرد وغبار شدید در عسلویه زندگی مردم را مختل کرد

عسلویه نیوز” گرد و غبار شدید در عسلویه که از امروز، آسمان این شهر را در برگرفته به حدی شدید و غلیظ است که انسانها به جای اکسیژن، خاک استنشاق می کنند.
به گزارشعسلویه نیوزاین پدیده جوی که هر سال مهمان مردم جنوب است امروز به طور ناگهانی طوریکه مردم در ساعات اولیه صبح در انتظار هوایی کاملا صاف و تمیزی بودند به یکباره گردوغبار غلیظی آسمان این شهر را در برگرفت طوریکه اکثر مردم بجای اکسیژن ، خاک استنشاق می کنند.
علی رغم گردوغبار شدید و بدی آب و هوا، رئیس آموزش و پرورش عسلویه هیچ گونه اطلاع رسانی در رابطه با تعطیلی مدارس انجام نداده و مردم نگران سلامتی فرزندانشان هستند که با چنین جو سنگینی چگونه اولادشان را به مدارس بفرستند.

بنابر اعلام هواشناسی استان بوشهر پدیده گرد و غبار تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت وبا اینکه تعطیلی مدارس در شهرستانها در اختیار فرمانداران و بخشداران است، با توجه به اینکه بخشدارعسلویه رئیس شورای آموزش و پرورش بخش است می تواند با بررسی شرایط نسبت به تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس اقدام کند و مردم را از نگرانی بیرون آورد.
بنابر این گزارش توصیه میشود کسانی که دچار حساسیتهای راه های تنفسی و به طور مشخص بیماری آسم و بیماری های مزمن ریه هستند، بهتر است در این روزها از منزل خارج نشوند.