- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

افزایش ۵۹ درصدی صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از افزایش ۵۹ درصدی صادرات میعانات گازی از منطقه ویژه پارس خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” سید پیروز موسوی ‌امروز در نشست مدیران پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی قطب بزرگ صنعت و اقتصاد کشور است و در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
وی افزود: در دو سال گذشته اقدامات ارزنده‌ای برای توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی انجام گرفته و انعقاد قرارداد همزمان هشت فاز در ۲۵ خرداد سال گذشته در واقع از مهم‌ترین مقاطع در تاریخ صنعت نفت است.
مدیرعامل پارس جنوبی با تاکید بر لزوم تکمیل فازهای باقی‌مانده در کوتاه‌ترین زمان ممکن خاطرنشان کرد: تلاش گسترده‌ای توسط شرکت نفت و گاز پارس و شرکت‌های پیمانکار برای ساخت و تکمیل فازها در دست انجام است و انتظار داریم در کمتر از ۳۵ ماه شاهد راه‌اندازی فازهای مختلف باشیم.
موسوی تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی شاهد رشد بسیار خوبی در پارس جنوبی هستیم و بیشتر فازها از پیشرفت خوب و قابل قبولی برخوردار هستند که امری بسیار ارزشمند است.
وی در ادامه با اشاره به صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی بیان داشت: در چند ماه گذشته شاهد سیر صعودی صادرات میعانات گازی از منطقه ویژه پارس جنوبی بوده‌ایم و گمرک منطقه ویژه نقش اساسی در این راستا داشته است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از افزایش ۵۹ درصدی صادرات میعانات گازی از منطقه ویژه پارس خبر داد و افزود: در شهریور ماه امسال و بر اساس آمار موجود ۷۲۰ هزار و ۶۷۰ تن میعانات گازی به ارزش ۷۶۶ میلیون دلار از این منطقه به خارج از کشور صادر شده است.
موسوی اذعان داشت: پلی‌اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، گازهای پروپان، بوتان، بنزن و پارازایلین بوده از مهم‌ترین اقلام صادراتی منطقه ویژه است.
وی ادامه داد: عمده این کالاها به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، اندونزی، هلند، بلژیک، اسپانیا، ترکیه، رومانی، تایوان، تایلند، مالزی، ویتنام و افغانستان صادر شده است.
موسوی یادآور شد: باید دست به دست هم بدهیم و با همه ظرفیت موجود برای موفقیت و سربلندی صنعت نفت اهتمام ورزیم.