- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از فازهای پارس جنوبی

به گزارش عسلویه نیوز ، صبح امروز (دوشنبه ۱۲ مهر ماه ) ۱۳ تن از نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به همراه مهندس احمد قلعه بانی، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران از مراحل خاکبرداری و تسطیح زمین فازهای ۱۳، ۱۴، و ۲۲ تا ۲۴ این میدان گازی بازدید کردند.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید هوایی از سایت خشکی و دریایی فاز ۱۲ میدان پارس جنوبی، در نشست مشترک با مسئولان و مجریان این طرح ملی، از روند پیشرفت ۳۶ درصدی این پروژه مطلع شدند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون بیش از ۱۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در منطقه عسلویه برای آماده کردن زمین مورد نیاز احداث فاز ۱۵ و ۱۶ و همچنین ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی در حال کار هستند.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، بهره برداری از فازهای باقیمانده میدان پارس جنوبی هم اکنون به دست متخصصان ایرانی در حال انجام است که می بایست تا ۳۵ ماه آینده به اتمام برسد.

هم اکنون روزانه بیش از ۲۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری از فازهای جدید میدان پارس جنوبی انجام و پیش بینی می شود تا پایان امسال زمین مورد نیاز برای آغاز ساخت تاسیسات رو زمینی این فازها آماده شود.