- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

استقرار نظام مدیریت یکپارچه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در طرح های پارس جنوبی

عسلویه نیوز” رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس از تدوین نظامنامه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در میدان مشترک پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش عسلویه نیوزبه نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمود والی نژاد با تاکید بر یکسان سازی مقررات اچ اس ای در پروژه های پارس جنوبی گفت: نظامنامه جدید ایمنی، بهداشت و محیط زیست با هدف مدیریت جامع ریسک و یکپارچه سازی مقررات در فازهای پارس جنوبی به اجرا درمی آید.
وی با اشاره به اینکه پیش از این ۴۸ روش اجرائی برای اجرای مقررات ایمنی در طرحهای پارس جنوبی مورد استفاده بوده است افزود: با تدوین مقررات جدید علاوه بر یکسان سازی محتوایی روش های اجرائی ، با اعمال آن ها در قالب برنامه اچ اس ای شرکت، هماهنگی گسترده تری در اجرای ضوابط و مقررات ایمنی پروژه های پارس جنوبی ایجاد خواهد شد.
والی نژاد نظام نامه جدید را مبتنی بر تازه ترین مدل های پذیرفته شده بین المللی برشمرد و عنوان کرد: در روش جدید سعی شده است بسیاری از تجربیات شرکتهای نفتی جهان در بکارگیری شیوه های جدید اجرای مقررات ایمنی استفاده شود.
وی افزود: در تدوین نظام جامع ایمنی، بهداشت و محیط زیست پارس جنوبی از استانداردهای گوناگون از جمله ISO 17776 و نیز ISO 31000 بین المللی استفاده شده است؛ به طوری که با بکارگیری آن سطح قابل توجهی از بحران ها اعم از زیست محیطی ،ایمنی و بهداشتی ، قابل کنترل خواهند بود.
رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس گفت: در کنار تدوین این نظامنامه و به منظور ایجاد زیر ساخت لازم برای اجرای شدن مقررات مبتنی بر استانداردهای بین المللی در مرحله طراحی، دستورالعمل مدیریت ریسک فراگیردر طرحهای پارس جنوبی به اجرا در می آید.
والی نژاد تدوین استانداردها و ضوابط جدید را از اولویتهای اجرایی طرحها در پارس جنوبی دانست و گفت: انتظار می رود پس از اجرای دستورالعمل های جدید از تکرار حوادث مشابه در فرآیند اجرای طرح ها پیشگیری شود .
وی اعلام کرد: زیر ساختهای عملیاتی مربوط به استفاده از نظامنامه جدید ایمنی طرحهای پارس جنوبی تا پایان سال جاری تهیه می شود ، به طوری که از سال آینده شاهد ظهور نسل جدیدی از مقررات ایمنی و کاهش حوادث و ریسک های اجرایی پروژه ها خواهیم بود .
والی نژاد، دستیابی به مدل بومی اجرای مقررات ایمنی،‌بهداشت و محیط زیست را از آثار تدوین نظامنامه جدید ذکر کرد و گفت : استقرار مدیریت یکپارچه “اچ اس ای”(HSE)، درکاهش
ریسک های عملیاتی و طراحی ، تاثیر چشمگیری دارد .
وی در پایان یادآور شد : مشوق ما برای حرکت در این مسیر تعهد و رهبری مدیریت ارشد و حمایت های شورای عالی اچ اس ای شرکت و تلاش های بی شائبه همکاران در واحد HSE و سایر واحدها بوده است.