- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ایران از مرز ۷۳ میلیون نفر گذشت

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: بر اساس آخرین ارزیابی‌های انجام شده جمعیت کشور هم‌اکنون از مرز ۷۳ میلیون نفر گذشته است.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از فارس، محمد ناظمی‌اردکانی چهارشنبه شب در جریان بازدید از چند مرکز ثبت احوال مراکز شهرستان‌های استان اردبیل اظهار داشت: از این تعداد بالغ بر۵۰ میلیون نفر در شهرها و مابقی در روستاها ساکن هستند.

وی گفت: هرچند در رشد جمعیت با یک حرکت آرام و خزنده مواجه هستیم اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط مطلوب در اقتصاد زاد و ولد در کشور ظرف چند سال آینده به حد نرمال و طبیعی برسد.

معاون وزیر کشور با یادآوری این‌که تا کنون ۶۰ هزار جلد شناسنامه جدید در کشور صادر شده، افزود: کار صدور شناسنامه‌های جدید در بسیاری از شهرستان‌ها آغاز شده و تا پایان امسال سامانه صدور شناسنامه جدید در شهرهای باقیمانده نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی اولویت صدور شناسنامه جدید را متولدین سال ۸۹ و افراد فاقد شناسنامه عنوان کرد و اظهار داشت: مردم نباید در این زمینه زیاد عجله کنند چرا که با فراخوان انجام شده تعویض شناسنامه‌های قدیم در یک فرصت زمانی دو الی سه ساله انجام می‌شود.

اردکانی جایگزینی کارت هوشمند را نیز به جای کارت ملی یادآور شد و افزود: تا پنج سال آینده تمام ملت ایران از کارت هوشمند ملی استفاه می‌کنند.

وی یادآور شد تا پایان سال ۹۰ تمامی کارت‌های ملی اعم از شهری و روستایی دارای اعتبار است و مردم در مراکز مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.

معاون وزیر کشور مزیت کارت هوشمند را تجمیع تمام اطلاعات و مشخصات فردی در قالب این سامانه الکترونیکی اعلام کرد و مکانیزه کردن تمام خدمات سجلی، افزایش دفاتر پیشخوان دولت، صدور شناسنامه‌ها و کارت‌های ملی جدید هوشمند و راه‌اندازی سامانه الکترونیکی اسناد سجلی را از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان عنوان کرد .