- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نخستین همایش تئاتر نگین خلیج فارس منطقه ویژه پارس به کار خود پایان داد

نخستین همایش تئاتر نگین خلیج فارس که به همت روابط عمومی و امور فرهنگی منطقه ویژه پارس و با همکاری اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان بوشهر، همزمان با سالروز تاسیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در عسلویه برگزار شد روز دوشنبه (۲۰ مهر) به کار خود پایان داد.

به گزارش  عسلویه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، در مراسم اختتامیه این همایش که با حضور حجت الاسلام گنجی، امام جمعه عسلویه، سید پیروز موسوی، قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، داوود رشیدی پیشکسوت تئاتر کشور و برخی فعالان هنر نمایش استان بوشهر در محل سالن همایش های منطقه ویژه پارس برگزار شد، گروه های برتر نمایشی بوشهر در زمینه بهترین کارگردانی، بازیگران برتر مرد و زن، متن برتر، موسیقی متن، طراحی دکور، نور، صحنه، لباس و طراحی بروشور و گریم از سوی هیات داوران این همایش که از پیشکسوتان تئاتر استان بوشهر بودند، برگزیده و تقدیر شدند.

در این همایش هشت گروه نمایشی استان بوشهر از شهرستان های دیلم، گناوه، بوشهر، خارگ، دیر و کنگان و جم، که آثار آنان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، پس از بررسی و بازبینی انتخاب شده بود، شرکت داشتند و آثار خود را به صورت اجرای آزاد نمایش دادند.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با هدف حمایت از توانمندی ها و استعدادهای جوان استان بوشهر در حوزه های مختلف هنر نمایش، همایش تئاتر نگین خلیج فارس را به مدت سه روز از ۱۸ تا ۲۰ مهر، برگزار کرد.

استان بوشهر در حوزه های مختلف نمایشی، تعزیه خوانی، نمایش های معرفتی و عزاداری آثار ماندگاری دارد به گونه ای که عرصه فرهنگ و هنر ایران اسلامی همواره متاثر از سبک های بوشهری، بوده است.

در همایش تئاتر نگین خلیج فارس، یک کارگاه آموزشی با حضور داوود رشیدی پیشکسوت تئاتر ایران و تمام شرکت کنندگان در این همایش، برگزار شد؛ همچنین هنرمندان تئاتر استان بوشهر در کارگاه آموزشی دیگر نیز با حضور اساتید برجسته تئاتر این استان شرکت کردند