- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پرداختن به مسئله محیط زیست در منطقه به یک متولی نیاز دارد

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پرداختن به مسئله محیط زیست در منطقه به یک متولی نیاز دارد.مدیرعامل [1]

به گزارش “عسلویه نیوز”  مسعود حسنی عصر امروز در نخستین همایش محیط زیست شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق در صنعت نفت و گاز است و روز به روز شاهد موفقیت بیشتری در این منطقه هستیم.

وی افزود: رعایت مسایل زیست‌محیطی در مجتمع گازی مورد توجه و تاکید قرار دارد و امیدواریم به اهداف مورد نظر در این مسیر برسیم.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: باید در منطقه با آگاهی از میزان آلاینده‌های منتشر شده به محیط و با توجه به شرایط فعلی و مقایسه آن با گذشته مدلی مبتنی بر معیارها و شاخص‌های زیست محیطی تعریف کرده و آن را به‌صورت مداوم مورد پایش قرار دهیم.

حسنی تصریح کرد: پرداختن به مسئله محیط زیست در منطقه به یک متولی نیاز دارد.

محمد درویش مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در ارتباط با آخرین وضعیت و چالش‌های محیط زیست در کشور و منطقه و راهکارهای عملی برای بهبود وضعیت محیط زیست در منطقه مطالبی بیان کرد.

مدیر پالایشگاه اول پارس جنوبی نیز اظهار داشت: کارگاه آموزش ساخت تراریوم و نمایشگاه عکس با موضوع محیط زیست و تنوع زیستی در منطقه از برنامه‌های برگزار شده در این همایش است.

محمد هاشمی در پایان گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش را می‌توان به عنوان دو قطب اساسی در پیشبرد هدفمند عملیات در راستای توسعه پایدار مطرح کرد و محیط زیست پالایشگاه اول اقدام به تهیه بسته آموزشی فرهنگی کرده است./فارس