- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

محتشم :سود ناشی از ته لنجی به جیب تهرانی ها، اصفهانی ها و شیرازی ها می رود

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان درخصوص ته لنجی ها نیز گفت: در جنوب کشور ۳ هزار و ۹۳۲ فروند لنج مجوزدار وجود دارد که ۵۰ هزار نفر بر روی آن ها کار می کنند.

وی ادامه داد: در هر کدام از این لنج ها ۱۰ ملوان کار می کند و بر اساس قانون، هر کدام از این ملوانان می توانند به طور سالیانه ۲۰ میلیون تومان کالا به صورت ته لنجی وارد کنند.

محتشم با بیان این که هم اکنون ۷۸۶ میلیون دلار کالای وارداتی بدون تأییدیه بهداشت و استاندارد از طریق ته لنجی وارد کشور می شود اظهار داشت: به طور کلی کالایی که به بهانه ته لنجی وارد کشور می شود معادل ۷ تریلیون و ۸۶۴ میلیارد تومان می باشد.

سود ناشی از ته لنجی به جیب تهرانی ها، اصفهانی ها و شیرازی ها می رود

این مقام مسئول با طرح این سئوال که آیا واقعاً این سود هنگفت به ملوانان می رسد ابراز داشت: تمامی این ثروت ها به جیب سرمایه داران بزرگ تهران، اصفهان و شیراز رفته و هیچ سودی برای ملوانان استان بوشهر و استان های همجوار ندارد.

محتشم در پایان با بیان این که اگر همین مبلغ را سرمایه گذاری کنیم وضعیت زندگی این ۵۰ هزار نفر بهتر می شود تصریح کرد: هرگاه که خواسته شد با این پدیده مقابله شود از نمایندگان گرفته تا مردم، رسانه ها و برخی مسئولین گلایه کرده و فریاد سر می دهند.