نجات سرنشینان سوپرتانکر هنر در ساحل عسلویه
تاريخ ارسال خبر : 17 اکتبر 2010 | ساعت 10:31 | کد خبر: 1912 | sv107 | چاپ این مطلب

قائم مقام منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از نجات سرنشینان سوپرتانکر هنر در ساحل عسلویه با تلاش منطقه ویژه خبر داد.

عسلویه نیوز –  سید‌پیروز موسوی شنبه ‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرنشینان شناور سوپرتانکر «هنر» در ساحل عسلویه با کمک منطقه ویژه نجات یافته‌اند و در عملیات نجات، سه نفر از چهار نفر غرق شده این شناور در فاصله ۵ مایلی ساحل عسلویه نجات یافتند.
وی در ارتباط با علت حادثه گفت: در این حادثه چهار نفر از سرنشینان شناور «هنر» به وسیله یک «سبد دریایی» (قایق کوچک ویژه جابه‌جایی بین شناوری) قصد جابه‌جایی و اعزام به شناور «یونس» در فاصله پنج مایلی ساحل عسلویه را داشتند که در اثر باد شدید، قایق کوچک آنان به بدنه کشتی هنر برخورد می‌کند و واژگون می‌شود.
این مقام مسئول بیان داشت: طبق گزارش دریافتی، پیش از اعزام گروه چهار نفره، باد نسبتا شدیدی در حال وزیدن بوده و پس از اعزام گروه یاد شده، باد شدیدتر می‌شود و با متلاطم شدن دریا در اثر طوفان، سرنشینان شناور هنر متوجه خطر می‌شوند و سپس تصمیم می‌گیرند که به شناور خود برگردند که سبد دریایی حامل آنان به بدنه سوپرتانکر هنر برخورد می‌کند و واژگون می‌شود.
موسوی تصریح کرد: با اعلام این حادثه، دو شناور «نجف» و «ناجی ۲» با تلاش منطقه ویژه فورا به محل حادثه اعزام شدند و سه نفر را نجات می‌دهند که حال آنان خوب گزارش شده است و مشکل خاصی ندارند.
قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: با تلاش کارکنان اچ.اس.یی ارشد منطقه ویژه یک فروند بالگرد نیز به محل حادثه اعزام شده است و در واقع همکاری منطقه ویژه پارس جنوبی برای نجات جان سرنشینان این سوپرتانکر بسیار چشمگیر بوده است.
موسوی گفت: سوپرتانکر هنر کار سوخت‌رسانی میان شناورها و سکوهای دریایی را به عهده دارد و شناور یونس که کاربری تدارکاتی دارد، کار جابه‌جایی مواد غذایی و نیازهای شناورها و سکوهای گازی پارس جنوبی را انجام می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی همواره برای همکاری با دستگاه‌های اجرایی آمادگی کامل دارد و سعی داریم با استفاده از همه توانمندی‌های موجود به کمک مردم و مسئولان منطقه بشتابیم.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ