- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مدیرعامل پارس جنوبی: میدان گازی پارس جنوبی نیاز ۱۰ سال جهان را تامین می‌کند

عسلویه نیوز” مدیرعامل پارس جنوبی گفت: میدان مشترک گازی پارس جنوبی واقع در خلیج فارس بین هشت تا ۱۰ درصد کل گاز جهان را در خود ذخیره کرده، به گونه‌ای که به تنهایی نیاز ۱۰ سال جهان را تامین می‌کند.

به گزارش عسلویه نیوزسید پیروز موسوی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانداران جدید و قدیم کنگان با تقدیر از فعالیت‌های تبرکی فرماندار سابق این شهرستان اظهار داشت: جدیت و تلاش شبانه‌روزی فرماندار سابق کنگان در توسعه و آبادانی این شهرستان قابل تقدیر است و بیشتر کمک‌های سازمان منطقه ویژه به شهرستان کنگان نتیجه پیگیری عباس تبرکی بوده است.
وی افزود: خدمت در هر نقطه‌ای از نظام مقدس جمهوری اسلامی عبادت است و باید با همه وجود برای سربلندی و افتخار این نظام فعالیت کنیم و نباید فرصت‌های خدمتگزاری را هدر دهیم.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سفر به عسلویه بر گسترش حوزه‌های آموزشی صنعت نفت و راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی مانند اقتصاد نفت و اقتصاد انرژی تاکید داشتند که در این راستا اخیرا با امضای یک تفاهمنامه، دانشگاه صنعت نفت، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری خود را در منطقه ویژه پارس آغاز می‌کند.
وی درباره اهمیت حوزه عملیاتی پارس جنوبی گفت: میدان مشترک گازی پارس جنوبی واقع در خلیج فارس با مساحت ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع، به عنوان بزرگ‌ترین میدان گازی جهان شناخته شده و بر اساس آخرین ارزیابی‌ها و مطالعات کارشناسان، این میدان بین هشت تا ۱۰ درصد کل گاز جهان را در خود ذخیره کرده، به گونه‌ای که به تنهایی نیاز ۱۰ سال جهان را تامین می‌کند، از سوی دیگر ۴۷ درصد گاز تولیدی کشور از این میدان استحصال می‌شود.
موسوی تصریح کرد: با توجه به اینکه استحصال گاز از میدان پارس جنوبی به صورت مشترک از سوی ایران و قطر در حال انجام است، از این رو اهتمام ویژه به این موضوع و ارائه راهکارهای عملی و اجرایی صیانت و بهره‌برداری بیشتر از آن یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران و مسئولان امر است.
وی با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری نقطه عطفی در تاریخ صنعت نفت ایران است، به مهم‌ترین دستاوردهای سفر معظم‌له اشاره کرد و گفت: همگرایی و عزم ملی برای توسعه همه جانبه پارس جنوب و شتاب‌دهی عملیات احداث فازهای باقیمانده پارس جنوبی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر مقام عظمای ولایت در سفر به منطقه ویژه پارس بود.
موسوی همچنین درباره سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یادآور شد: این سازمان منطقه به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، تمرکز خود را برای ایفای نقش پشتیبان استراتژیک توسعه، تولید و بهره‌برداری و نگهداشت با رویکرد حفظ و تقویت توسعه پایدار قرار داده است.
مدیرعامل پارس جنوبی از تهیه طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی خبر داد و اذعان داشت: ساماندهی فعالیت‌های پشتیبانی و زیربنایی و همکاری شرکت‌های تابعه وزارت نفت مستقر در منطقه از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است.
موسوی بیان داشت: فرماندار سابق کنگان عملکرد خوبی در تعامل با پارس جنوبی داشت و از فرماندار جدید که از نیروهای ولایی و توانمند استان است نیز انتظار داریم همانند گذشته برای رشد و اعتلای کنگان تلاش کند.