- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

قذافی کشته شد / قذافی درون یک حفره پنهان شده بود

شبکه الجزیره فیلم موبایلی را از زمان پس از بازداشت قذافی پخش کرد. در این فیلم در حالی که قذافی زنده است توسط شماری از انقلابیون از خودروی پیاده  و به مکان دیگری می شود.

لحظه ای از فیلمی که نشان می دهد قذافی زنده و در اختیار انقلابیون قرار دارد




جسد قذافی در مسجد شهر مصراته

شبکه الجزیره گزارش داد که جنازه معمر قذافی از شهر سرت به شهر مصراته منتقل شده و هم اکنون در مسجد این شهر نگهداری می شود.

سیف الاسلام در محاصره

نخست وزیر دولت انقلابیون لیبی همچنین اعلام کرد که گروهی از انقلابیون در حال تعقیب کاروان حامل سیف الاسلام پسر بزرگی قذافی  هستند ولی خبرنگار الجزیره گزارش داد که سیف الاسلام هم اکنون در نزدیکی شهر زلیتن لیبی، در محاصره انقلابیون قرار دارد و بین او و هوادارانش و انقلابیون درگیری برقرار است.

الجزیره افزود که انقلابیون تلاش دارند تا سیف الاسلام را زنده دستگیر کنند.

رویترز: قذافی گفت شلیک نکنید
خبرگزاری رویترز به نقل از برخی از نیروهای انقلابی لیبی اعلام کرد که قذافی به هنگام دستگیری در داخل یک گودال مخفی شده بود و هنگامی که نیروهای انقلابی لیبی او را پیدا کردند فریاد زده  : شلیک نکنید.
العربیه تصویر جسد قذافی را منتشر کرد

لحظاتی پیش شبکه العربیه تصویر صورت معمر قذافی پس از مرگ  را منتشر کرد . این شبکه گفت که این عکس را خبرگزاری فرانسه منتشر کرده و هنوز این عکس به تایید رسمی مقامات شورای ملی انتقالی لیبی نرسیده است . در این تصویر صورت قذافی خون آلود دیده می شود.

بازداشت  سخنگوی قذافی

الجزیره اعلام کرد: ابراهیم موسی سخنگوی قذافی نیز در شهر سرت، زنده دستگیر شد.

قذافی چگونه دستگیر شدند؟

فرمانده گروهی که قذافی را دستگیر کرد در گفتگو با الجزیره اظهار داشت: قذافی در حفره ای در شهر سرت قرار داشت. قذافی زنده دستگیر شده ولی به شدت از ناحیه دو پا و صورت زخمی شده بود. او به دلیل شدت جراحات، جان خود را از دست داد.

وی در حالی که یک قبضه سلاح قذافی را در دست داشت ادامه داد: قذافی در منطقه شماره دو سرت دستگیر شد . او به همراه خود یک قبضه سلاح طلایی رنگ ساخت بلژیک به همراه داشت.

انتشار فیلمی از جنازه قذافی

شبکه الجزیره فیلمی را از جنازه قذافی پخش کرد. در این فیلم، جنازه قذافی در نخستین لحظات پس از مرگ به نمایش درآمده است. قذافی در این فیلم پیراهنی قهوه ای رنگ بر تن دارد .

مرگ پسر و وزیر دفاع قذافی

معتصم پسر و ابوبکر یونس وزیر دفاع قذافی نیز در عملیات امروز انقلابیون در شهر سرت کشته شدند . البته رویترز گزارش داد که خبرنگار این رسانه در لیبی، فیلمی را مشاهده کرده است که در آن معتصم پسر قذافی در حالی که پیراهن خونی بر تن داشت ، زنده در اختیار انقلابیون بود.

عکس هایی از فیلم جنازه قذافی در اختیار انقلابیون لیبی

 

 

تصاویر تایید شده از قذافی در اختیار انقلابیون لیبی

 

تصویر تایید شده از جنازه ابوبکر یونس وزیر دفاع قذافی

خبر اولیه رسانه ها درباره قذافی

رسانه ظهر امروز به وقت تهران در نخستین خبر از قذافی، از بازداشت او خبر داده بودند.

براساس این خبر رسانه ها، قذافی دستگیر شده ولی از ناحیه پا زخمی بود.

شهر سرت زادگاه قذافی و آخرن سنگر دفاعی دیکتاتور لیبی است که در ۶ هفته گذشته صحنه درگیری شدید بین انقلابیون لیبی و نیروهای طرفدار قذافی بوده است.

منابع خبری گفته اند که گردان های پراکنده شده قذافی با فرار از شهر سرت به سمت مصراته رفته اند و هنگام عقب نشینی توسط جنگنده های ناتو بمباران شده اند. برخی نیروهای انقلابی لیبی با خروج از شهر سرت در تعقیب نیروهای وفادار به قذافی هستند.