- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۶۰ نفر از سرنشینان شناور غرق شده در عسلویه نجات یافتند

عسلویه نیوز” بخشدار عسلویه گفت: ۶۰ نفر از سرنشینان شناور غرق شده نجات یافتند و در حال حاضر عملیات نجات ادامه دارد.

به گزارش “عسلویه نیوز” عبدالله نادری لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: با تلاش نیروهای امدادی و نیروهای مردمی تاکنون تعداد ۶۰ نفر از ۷۲ سرنشین شناور غرق شده در آبهای خلیج‌فارس نجات یافته‌اند.
وی افزود: از نخستین لحظات حادث شدن این رویداد، نیروهای امداد و نجات از سازمان منطقه ویژه، پدافند غیرعامل، نیروی دریایی سپاه پاسداران، اداره بندر و دریانوردی پارس جنوبی و سایر نیروهای امدادی در عملیات نجات شرکت کردند که تاکنون موفق به نجات جان بیش از ۶۰ سرنشین این شناور شده‌ایم.
بخشدار عسلویه خاطرنشان کرد: عملیات تجسس و نجات دریایی با بهره‌گیری از چند فروند یدک‌کش و شناور ناجی تحت مدیریت مرکز تجسس و نجات دریایی اداره بنادر و دریانوردی عسلویه آغاز شد و پدافند غیرعامل منطقه ویژه با مدیریت مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس انجام شد.
نادری اضافه کرد: هم‌اکنون عملیات تجسس و نجات دریایی و هوایی با به کارگیری چندین شناور و یک بالگرد که از جزیره کیش به عملیات تجسس و نجات پیوسته برای یافتن ۱۲ سرنشین دیگر این شناور ادامه دارد.
وی گفت: بیشتر صیادان و شناورهای مستقر در منطقه با همه وجود و با آخرین تجهیزات برای نجات افراد باقی‌مانده در این عملیات امداد و نجات حضور دارند.
بخشدار عسلویه یادآور شد: این کشتی از مبدا سکوهای نفتی دریایی در آب‌های خلیج فارس به طرف بندر عسلویه در حرکت بوده که به طور ناگهانی و به دلایلی نامشخص در ۱۵ مایلی این بندر دچار حادثه گردیده و غرق شده است.
نادری اذعان داشت: امیدوار هستیم با تلاش دسته‌جمعی نیروهای امدادی و با دعای خیر مردم تمام سرنشینان این شناور به سلامت به ساحل نجات برسند.