- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آغاز عملیات جدا کردن اتاقک فشار از بدنه شناور غرق شده

عسلویه نیوزفرمانده عملیات تجسس و نجات دریایی استان بوشهر از آغاز عملیات جدا کردن اتاقک فشار از بدنه شناور غرق شده خبر داد.

محمد راستاد دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: از لحظه پیدا شدن شناور غرق شده تاکنون تلاش دسته‌جمعی گروه‌های تجسس غواصان برای بازکردن و ورود به اتاقک فشار در اعماق دریا نتیجه‌بخش نبوده و تدابیر جدیدی برای نجات مفقودان حادثه انجام خواهیم داد.
وی از آغاز عملیات جدا کردن اتاقک فشار از بدنه شناور غرق شده خبر داد و افزود: تلاش داریم با قطع کردن محل‌های اتصال این اتاقک از بدنه کشتی، این اتاقک را به سطح آب بیاوریم.
این مسئول خاطرنشان کرد: برای این منظور باید اتاقک فشار را با دستگاه “کاتر زیرآبی” از بدنه شناور جدا کنیم و با شناور کردن اتاقک، آن را به بالا هدایت کنیم.
راستاد تصریح کرد: دستگاه “کاتر زیرآبی” هم‌اکنون در حال انتقال به محل شناور در عمق ۷۲ متری دریا است و عملیات با رسیدن این دستگاه وارد مرحله جدیدی می‌شود.
وی اضافه کرد: تمام گروه‌های امداد و نجات با همه توان و ظرفیت در محل حضور دارند و امیدوار هستیم این عملیات به نتیجه موفقیت‌آمیزی منجر شود.
بر اساس این گزارش، شناور “کوشا یک” غروب پنجشنبه در ۱۵ مایلی بندر عسلویه غرق شد و از ۷۳ سرنشین این شناور تعداد ۶۰ نفر در ساعات ابتدایی نجات یافتند و تلاش برای پیدا کردن و نجات ۱۳ نفر مفقود حادثه تا این لحظه ادامه دارد.