- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اختصاصی /جلالیان: تمام تلاش خود را جهت شهرستان شدن بخش عسلویه بکار خواهم برد

به گزارش عسلویه نیوز بعد از ظهر روز جمعه دکتر جلالیان نماینده دیر،جم،کنگان و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با حضور در میان مردم عسلویه به شرح فعالیتهای خود در ۲۸ ماه گذشته پرداخت و در همه زمینه ها به سوالات مردم توضیحاتی ارائه نمودند.

جلالیان در ابتدای صحبتهای خود از حضور گسترده مردم تشکر نمود و سپس با اشاره به اینکه این سفر هفتاد و یکمین سفر به حوزه انتخابه ایشان است ،خاطر نشان کرد: در این سفر ها مشکلات مردم را از نزدیک  بررسی کرده و تمام تلاش خود را جهت رفع این مشکلات انجام می دهیم .

وی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه اشتغال استان در بخش عسلویه تصریح کرد: با پیگیری هایی که انجام شد موفق شدیم جلسه کارگروه اشتغال را  با حضور استاندار و تمامی معاونین ایشان در عسلویه برگزار کنیم و خوشبختانه مصوبات خوبی در این جلسه گرفته شد.

وی به مهلت ۴۵روزه استاندار به شرکت های مستتقر در عسلویه جهت تعدیل نیروهای خود بر اساس ۵۰درصد نیروهای بومی اشاره و تاکید کرد: استاندار به تمامی شرکت های مستقر در عسلویه ۴۵ روز مهلت داده تا  مصوبه هیات دولت مبنی بر استخدام ۵۰ درصد نیروهای بومی را اجرا نماید و در صورت عدم اجرا ظرف مدت ۴۵ روز، نیروی انتظامی درب شرکت ها  مستقر و از تردد نیروهای غیر بومی به داخل شرکت ها جلو گیری خواهد نمود.

دکتر جلالیان به آمارهای  اشتغال ارائه شده  توسط سازمان منطقه ویژه اشاره و افزود: آمار های ارائه شده مبنی بر اشتغال ۳۶درصدی نیروهای بومی در بخش عسلویه که از نظر ما این آمار قابل قبول  نیست و آمار واقعی  نشان از اشتغال کمتر از ۲۰درصد و اگر بخواهیم منطقه عسلویه را در نظر بگیریم آمار به کمتر از ۲درصد می رسد.

شهرستان شدن عسلویه

وی شهرستان شدن عسلویه را یکی از راههای حل مشکلات عسلویه برشمرد و افزود : دو بار در مجلس در بحث شهرستان شدن عسلویه نطق داشتم و این حق بخش عسلویه است که به شهرستان تبدیل شود واین اتفاق موجب حل بسیاری از مشکلاتی خواهد شد که این بخش در حال حاضر با آن روبرو است.

وی به مخالفت شهرستان کنگان به ارتقاء بخش عسلویه به شهرستان اشاره و اظهار داشت : تبدیل عسلویه به شهرستان خواست مردم بخش عسلویه است و من به عنوان نماینده باید خواسته های مردم را منعکس کنم شاید از این اقدام  تعدادی ناراضی باشند و از دید افرادی این موجب از دست دادن رای من شود اما من اصلا به این رای خود فکر نکرده و فقط رضایت خدا و خلق را در نظر میگیرم.

وی در خصوص برق  عسلویه گفت : ما در شهرشتان دیگر مشکلی بنام مشکل برق نداریم که با پیگیری های مستمر  توانستیم از استان اعتباری بالغ بر ۲۵میلیارد تومان در زمان استاندار سابق در بحث برق اختصاص دهیم که خوشبختانه مشکل برق در استان را به صورت زیربنایی حل نماییم و اگر هم در این بین قطعی هایی رخ دهد بدلیل فرسوده بودن شبکه های داخلی می باشد.

وی در خصوص بحث آب بخش گفت : مسئله آب یکی از مهمترین مشکلاتی که سالیان سال عسلویه با آن مواجه بود که الحمد الله با پیگیری های انجام شده و اختصاص بودجه های کلان در این بخش الان عسلویه دیگر مشکل آب نداشته و قطعی هایی که هراز چند گاهی هم که وجود دارد بدلیل فشار زیاد آب و ترکیدگی لوله های شبکه داخلی است که قرار بر این شد که یک دستگاه تعدبل فشار خردیداری و نصب شود که اگر این کار انجام شود دیگر مشکل آب بخش عسلویه بصورت اساسی حل خواهد شد.

وی ایجاد بیمارستان در عسلویه را از ضروریات دانست و تاکید کرد: مایه تاسف است که بخش عسلویه با این همه سرمایه گذاری ها در بخش نفت و گاز و نیاز مبرم این همه نیروهای شاغل به خدمات درمانی  از داشتن یک بیمارستان مجهز و پزشکان متخصص محروم باشد  و ابراز امیدواری کرد بیمارستان ۳۲تخت خوابی عسلویه با پیگیری های انجام شده در آینده ای نه چندان دور تکمیل شود.