- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام جمعه عسلویه :آمار پایین اشتغال جوانان در عسلویه نگران‌کننده است

به گزارش عسلویه نیوز حجت‌الاسلام محمد گنجی عصر امروز در نشست با جوانان عسلویه اظهار داشت: اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان است و اطمینان داریم که با تدابیر دولت خدمت‌گزار به زودی این مشکل مرتفع می‌شود.
وی افزود: عسلویه قطب اقتصادی و صنعتی ایران اسلامی است و بخش عظیمی از درآمد کشور توسط این منطقه تامین می‌شود و نباید جوانان این دیار به دنبال شغل باشند و در شرایط کنونی آمار اشتغال جوانان عسلویه نگران کننده است.
امام جمعه عسلویه خاطرنشان کرد: مسئولان شرکت‌های نفتی فقط آمار می‌دهند و در عمل ما هیچ چیزی ندیده‌ایم و جوانان از ما انتظار دارند که مشکلات آنها را رفع کنیم.
گنجی تصریح کرد: بدون تردید حل شدن مشکل اشتغال سبب می‌شود که جامعه سالم‌تر شود و امنیت خوبی نیز در شهرستان و استان و بخش حاکم شود و از مسئولان انتظار داریم که از همه توان و ظرفیت خود در این ارتباط استفاده کنند.
وی ادامه داد: مدیر عامل منطقه ویژه در نشست کارگروه استان عنوان کرده که ۳۱ درصد کارکنان منطقه عسلویه از نیروهای بومی هستند که از نظر ما رقم واقعی بسیار پائین‌تر از رقم اعلام شده است و انتظار داریم که مسئولان در اعلام آمارها دقت بیشتری کنند.
امام جمعه عسلویه یادآور شد: از جوانان منطقه عسلویه و شهرستان کنگان نیز انتظار داریم که برای اینکه جذب بازار کار در عسلویه شوند به تحصیلات خود ادامه دهند و با اخذ مدارک مرتبط در طرح‌های نفت و گاز مشغول به کار شوند.
گنجی بیان داشت: تخصص و تعهد از مهم‌ترین شروط شرکت‌های مستقر در منطقه است که از جوانان جویای کار انتظار داریم در این راستا تلاش کنند و با افزایش دانایی و توانایی خود نسبت به استخدام خود در این شرکت‌ها فعال شوند.
وی افزود: شخص وزیر نفت و رئیس جمهور تلاش زیادی برای استخدام نیروهای بومی در منطقه انجام داده و می‌دهند و از مدیران زیرمجموعه وزارت نفت نیز می‌خواهیم در اجرای مصوبه ۵۰ درصدی نیروهای بومی تلاش خود را افزایش دهند.
در این نشست همچنین جوانان نیز معضلات و مشکلات خود را مطرح کردند و خواستار حمایت سایر مسئولان از اشتغال جوانان شدند.