- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برکت امام حسین(ع) باعث شده که روز به روز عزاداری آن حضرت، باشکوه‌تر برگزار شود

امام جمعه عسلویه گفت: برکت امام حسین(ع) باعث شده که روز به روز عزاداری آن حضرت، باشکوه‌تر برگزار شود.امام جمعه عسلویه [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: با رعایت تقوا و دوری از گناهان می‌توانیم به سعادت دنیوی و اخروی برسیم.

وی با توصیف ویژگی‌های مومنین حقیقی از دیدگاه امام علی(ع) افزود: خودبزرگ‌بینی صفتی ناپسند است و انسان‌های مومن، متواضع هستند و ادعای بزرگی و برتری نسبت به کسی ندارند.

امام جمعه عسلویه در خطبه دوم نماز این هفته جمعه نیز به ویژگی‌های انسان‌ها در آخر‌الزمان اشاره و خاطرنشان کرد: مردمان در دوران آخر‌الزمان، سنت‌ها را فراموش می‌کنند و بدعت‌ها در این دوران زیاد می‌شود و در واقع بدعت‌ها جای سنت‌ها و سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را می‌گیرد.

هاشمی‌نژاد به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان جوان اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، نخبگان را به مانند ذخایر روزمینی می‌دانند و تاکید کردند که باید به ثروت‌های روزمینی و هوش و استعداد و خلاقیت جوانان تکیه کنیم.

وی یادآور شد: به فرموده رهبر انقلاب، نباید تنها به ذخایر زیرزمینی اتکا کنیم و سران سه قوه و مسئولان نظام باید به امور نخبگان و تولید علم اهتمام بیشتری داشته باشند.

امام جمعه عسلویه در ادامه با تسلیت ایام محرم ماه عزای حسینی گفت: برکت امام حسین(ع) باعث شده که روز به روز عزاداری آن حضرت، باشکوه‌تر برگزار شود.

هاشمی‌نژاد با توصیه نکاتی به هیئت‌های عزاداری و متولیان عزاداری‌ها افزود: مراسمات سنتی و مجالس روضه‌خوانی نباید فراموش شود و نباید تنها به شلوغ کردن هیئت‌ها توجه کنیم بلکه باید در افزایش محتوای عزاداری‌ها و کیفیت‌بخشی به مراسمات نیز همت داشته باشیم.

وی یادآور شد: نکته مهم دیگر در عزاداری این است که نباید از همسایه‌ها سلب آرامش شود و نباید موجبات آزار و اذیت سایر همشهریان شویم.

امام جمعه عسلویه به هشتم آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده اشاره کرد و گفت: شهید فهمیده با عشق و خلوص نیت راهش را انتخاب کرد و بهترین الگوی ایثار در عصر ما امثال شهید فهمیده هستند و نوجوانان و جوانان باید راه درست را انتخاب کنند.

هاشمی‌‌نژاد در ادامه با تسلیت درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: عالم مجاهد و معلم اخلاق حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی خدمات بسیار زیادی به نظام ارائه کرده و رهبر انقلاب وی را سیاستمدار صادق و انقلابی برشمرده‌اند و تشییع جنازه باشکوه ایشان به دشمنان قسم خورده نظام ثابت کرد که مردم مرید روحانیت هستند.