- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اشتغال مردم ۲۰ ملیت در عسلویه و بوشهر

عسلویه نیوزمدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: افرادی از ۲۰ ملیت در بخش‌های مختلف صنعتی این استان مشغول کار هستند و وجود زمینه امنیت برای اشتغال خیلی از کارگران خارجی را خواهان کار در کشور ما کرده است.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از فارس فرزاد محمدپور پیش از ظهر امروز در نشست بررسی امور اتباع خارجی و رسیدگی به مسائل و مشکلات موجود در زمینه حضور اتباع خارجی در شهرستان دشتی اظهار داشت: افرادی که فاقد هرگونه مدرک اقامتی هستند غیر مجاز محسوب می‌شوند و تنها اتباعی که دارای گذرنامه و یا کارت‌های صادره از وزارت کشور هستند این افراد اتباع مجاز هستند و حضور آن‌ها در ایران بلامانع است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر در مورد ساماندهی اتباع خارجی در استان بوشهر بیان داشت: در تیر و مرداد سال گذشته طرح ساماندهی و شناسایی اتباع غیر مجاز را انجام دادیم و حدود ۳۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز افغانی شناسایی شدند که در شهرستان دشتی سه هزار افغانی غیرمجاز بودند، در صورتی که ما در سطح استان بوشهر پیش‌بینی چنین آماری را نمی‌کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در کل کشور طرح ساماندهی اتباع خارجی در چهار مرحله ثبت‌نام، ثبت رایانه‌ای مشخصات افراد، تعیین و تکلیف اتباع و صدور برگ خروج از کشور انجام شد.
محمدپور یادآورشد: اتباع خارجی که قصد ورود به کشور را دارند باید قانونی و با گذرنامه و بر اساس ثبت‌نامی که توسط وزارت کشور، وزارت امور خارجه، سفارت ایران در افغانستان و دفاتر نمایندگی در شهرهای مختلف افغانستان انجام می‌گیرد، مهاجرت کنند.
وی تصریح کرد: تعداد مهاجران غیر مجاز در کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که حدود یک میلیون نفر از این افراد که با ثبت‌نام از کشور خارج شده بودند و بر اساس ثبتی که در سیستم انجام شد، گذرنامه گرفتند و با ویزا از مرزهای قانونی وارد کشور شدند و اکنون هیچ مانعی برای اقامت آن‌ها در ایران وجود ندارد.
محمد‌پور با اشاره به اینکه در عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر ۲۰ ملیت مشغول کار هستند، گفت: اتباع خارجی که قصد کار دارند باید مراحل قانونی را گذرانده باشد و طبق قانون از مرزهای کشور وارد شده باشند زیرا تنها به این شرط می‌‌توانند در استان فعالیت کنند.
وی خاطرنشان کرد: زمینه امنیت برای اشتغال در ایران وجود دارد که بر همین اساس خیلی از کارگران خارجی خواهان اشتغال در کشور ما هستند.