- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نخستین تور عکاسان ایرانی در بزرگترین میدان گازی جهان

اولین تور عکاسی صنعتی طرحهای پارس جنوبی از ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه برپا می شود

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، اولین تور عکاسی صنعتی از پروژه های بزرگ صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی پارس جنوبی با هدف ثبت پیشرفت ها و دستاوردهای ایران اسلامی در بزرگترین میدان گازی جهان و نیز مستند سازی لحظه های کار و تلاش دهها هزار نیروی انسانی ایرانی و خارجی فعال در پروژه های آن ، برپا می شود.

شرکت نفت و گاز پارس ، میزبان عکاسان رسانه های گروهی داخلی شامل مطبوعات، مجلات عمومی و تخصصی،خبرگزاری ها و نمایندگان تعدادی از وب سایت های خبری در این تور۳ روزه خواهد بود.

با تحولات تازه ای که در خصوص تامین مالی و پیشبرد اجرای پروژه های پارس جنوبی صورت گرفته است، تعداد طرحهای در دست اجرای پالایشگاهی این میدان مشترک، از ۷ فاز به ۱۹ فاز رسیده که به گفته صاحبنظران مسایل انرژی، این حجم از عملیات اجرایی توسعه، در تاریخ ۱۰۲ ساله صنعت نفت ایران ، بی سابقه بوده است.

در این تور ۳ روزه که در روزهای ۱۹ و۲۰ و ۲۱ آبان ماه برپا می شود، عکاسی هوایی از طرحهای گازی و پتروشیمی پارس ۱ و۲ ، عکاسی از طرحهای ساحلی از روی عرشه شناور ،عکاسی از واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه های گازی در روز و شب و نیز به تصویر کشیدن صحنه های تکرار ناشدنی کار و تلاش دهها هزار نفر نیروی انسانی فعال در پالایشگاههای در دست ساخت بخش خشکی و سه دکل های حفاری گازی در آبهای خلیج فارس و ۱۰۰ کیلومتری ساحل عسلویه همراه با عکاسی از جنگلهای حرا ، خلیج نایبند و زندگی مردم بومی ، پیش بینی شده است.

روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس همچنین در نظر دارد تا نمایشگاهی از تصاویر برگزیده عکاسان حاضر در این تور سه روزه را با عنوان” دستاوردهای ایرانیان در پارس جنوبی” با هدف اطلاع رسانی پیرامون پارس جنوبی و انتخاب عکاسان برتر برپا نماید.

شرکت نفت و گاز پارس به عنوان یکی از شرکتهای زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد.این شرکت مسوولیت توسعه کلیه فازهای میادین گازی پارس جنوبی پارس شمالی،گلشن و فردوسی را در آبهای خلیج فارس بر عهده دارد.