- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

رئیس حراست ارشد منطقه ویژه پارس منصوب شد

با حکم مجید پارسانیا، مشاور وزیر و رئیس سازمان حراست وزارت نفت، «ناصر رضا علی» به عنوان رئیس حراست ارشد منطقه ویژه پارس و رئیس حراست سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منصوب شد.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مشاور وزیر و رئیس سازمان حراست وزارت نفت در مراسم معارفه رئیس حراست ارشد منطقه ویژه پارس گفت: هم دلی و هم افزایی نکته برجسته خدمتگزاری در این دوره مدیریتی صنعت نفت است به گونه ای که با حضور دکتر میرکاظمی، شاهد رشد اجرایی متناسب با رشد علمی در ساختار سازمانی وزارت نفت هستیم.

پارسانیا افزود: وزارت نفت از نقطه نظر اجرایی، سازمان محور شده و با ویژگی های یک سازمان کارآ و موثر در حوزه های مختلف، به گونه ای حرکت می کند که از واقعیت ها و آرمان ها دور نباشد و و بتواند به اهداف کلان و بلندمدت خود نیز دست یابد.

وی تصریح کرد: توسعه و بهره برداری از «مخازن مشترک» که وزیر نفت در بدو ورود به صنعت نفت آن را در راس اولویت خود قرار داد یکی از اهداف کلان محسوب می شود که فکر مدیریتی متناسب با آن در تمام بخش های سازمانی صنعت نفت استقرار یافته است.

پارسانیا ادامه داد: وزیر نفت، نگاه خاص علمی مبتنی بر تجربه به پویایی سازمان حراست دارد و ما در همسویی با این نوع نگاه، تحقق و دستیابی به اهداف سازمانی خود را پی می گیریم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این مراسم گفت: امروزه «امنیت» و «انرژی» دو مقوله مهم در نظام مدیریتی جهان است؛ استکبار جهانی برای حفظ این دو مقوله طرح بزرگ استعماری و سلطه گری خود مانند «طرح خاورمیانه بزرگ تر» را تنظیم و اجرایی می کند.

مهندس موسی سوری افزود: نظام سلطه گر آمریکا مبنای مناسبات بین المللی خود در دنیا بر این اساس تعریف کرده است که کشورهایی که امنیت آن را به خطر می اندازند، دشمنان او محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، مدیریت امنیت با دو رویکرد «امنیت انرژی» و «انرژی امنیت» مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: کشورهای مختلف جهان در حال طراحی، تعریف و اجرا کردن پروژه هایی با حفظ اصول امنیت و مقوله انرژی می باشند.

سوری گفت: تبدیل علم به فناوری از اولویت های مهم سازمان های دانش محور است؛ کشورهایی که این مسیر را طی می کنند می توانند با حفظ یکپارچگی امنیت خود، پایداری صنعت و بنیان های اقتصادی خود را حفظ کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر انعطاف پذیری مدیریتی، افزود: امنیت مولفه تجزیه پذیر نیست بلکه به شدت یکپارچه است؛ به هم پیوستگی امنیتی در کنار انعطاف پذیری مدیریتی، موجب افزایش قدرت پاسخگویی در سازمان های حراست می شود.

سوری، «بهره وری» را یکی از الزمات برنامه چهارم و پنجم توسعه خواند و تصریح کرد: با حفظ بهره وری و کیفیت، می توان اثربخشی و کارآیی در سازمان را افزایش داده و از اتلاف منابع ملی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: سازمان های حراستی باید حوزه تعاملات، ارتباطات و مناسبات خود را با دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی برقرار و حفظ کند و همچنین  تکریم ارباب رجوع و کارکنان سازمان را با قاطعیت های قانونی به شکب مناسبی تلفیق نماید.

رئیس حراست ارشد منطقه ویژه پارس و رئیس حراست سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این مراسم، برنامه ریزی منسجم با همکاری مدیریت های مختلف سازمان منطقه ویژه را از اولویت های کاری خود اعلام کرد و گفت: تلاش می کنیم ابتدا با داشتن یک سند چشم انداز، مسیر نوین حرکتی خود را تبیین نماییم.

رضاعلی ادامه داد: برای پویایی حراست ارشد منطقه ویژه لازم است به طور تمام وقت، گام های مدیریتی پرشتاب و منظم برداشته شود و این مهم به طور قطع با گسترش حوزه های همکاری و تعاملات انجام خواهد شد.