- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سیف‌الاسلام قذافی: امام موسی صدر و همراهانش را کشتیم

سیف الاسلام قذافی در دیدار با یک زن بانفوذ لبنانی در ماه آگوست سال ۲۰۱۰ دست داشتن رژیم معمر قذافی در قتل امام موسی صدر را تایید کرده است.

گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه الرای کویت حاکیست، منابع عربی گفتند: این زن لبنانی با سیف الاسلام در آتن برای بررسی سرنوشت امام موسی صدر دیدار کرده بود.

سیف الاسلام در این دیدار تایید کرد که امام موسی صدر و دو همراهش همان زمان در لیبی کشته شدند و هیچ امیدی به پیدا شدن بقایای اجساد آنان وجود ندارد و خبرها درباره اینکه آنان هنوز زنده هستند، درست نیست.

وی در این دیدار پدرش را مسئول اعدام امام موسی صدر و دو همراهش معرفی کرد و گفت: چند روز پس از بازداشت آنان، پدرم در پی جنجالی که در مورد دیدار طوفانی بین قذافی و امام موسی صدر به وجود آمده بود تصمیم گرفت از دست آنان خلاص شود.

وی افزود: پیش از پایان این دیدار، قذافی دستور داد هر سه نفر را بازداشت کنند و پس از چند روز هم دستور قتل آنان را صادر کرد.

این منابع به نقل از سیف اسلام افزودند: او از دفن شدن اجساد آنان در صحراء یا به دریا انداخته شدن آنها اطلاع ندارد و فقط می داند که پدرش پس از آنکه احساس کرد در تنگنا قرار گرفته است، دستور قتل آنان را صادر کرد.

به گفته این منابع، خانواده امام موسی صدر پس از اطلاع از جزئیات نتیجه نشست با سیف الاسلام، این روایت را رد کردند و بر اساس اظهارات شماری از شاهدان در زندان بر زنده بودن او تاکید کردند.