- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کاهش دروازه‌های گمرکی در منطقه ویژه پارس جنوبی

عسلویه نیوز” مدیرعامل پارس جنوبی بر کاهش دروازه‌های گمرکی در منطقه ویژه پارس جنوبی تاکید کرد.

سید پیروز موسوی ظهر امروز در نشست با مسئولان گمرکات جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پارس جنوبی مهم‌ترین منطقه نفت و گاز در کشور است و در سال جاری شاهد رشد و شکوفایی این منطقه هستیم.
وی افزود: تسهیل در امور گمرکی امری مهم و ارزشمند است که با تدابیر مدیران گمرک به خوبی در حال انجام است.
مدیرعامل پارس جنوبی بر کاهش دروازه‌های گمرکی در منطقه ویژه پارس جنوبی تاکید کرد و یادآور شد: این امر به منظور تامین و آمد و شد آسان کالا و تجهیزات مورد نیاز فازهای پارس جنوبی انجام می‌شود.
موسوی خاطرنشان کرد: گذرهای گمرکی منطقه ویژه از ۴۴ دروازه به سه دروازه اصلی کاهش می‌یابد تا از این طریق جابه‌جایی کالاهای مورد نیاز فازهای پارس جنوبی شتاب گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به نقش و ماموریت گمرکات کشور در کمک به توسعه و پیشرفت روند اجرایی پروژه‌های در دست اجرای پارس جنوبی به عنوان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور تصریح کرد: منطقه ویژه پارس به عنوان متولی و تامین‌کننده زیرساخت‌های مهم پارس جنوبی، تمام بسترهای لازم را به منظور کمک به توسعه و افزایش برداشت و تولید از میدان گازی پارس جنوبی فراهم کرده است.
موسوی گفت: امیدوار هستیم با توجه به ابلاغ وزیر نفت در آینده‌ای نزدیک با ساماندهی فعالیت‌های گمرکی در منطقه ویژه پارس شاهد تسهیل در جابه‌جایی کالا و تجهیزات مورد نیاز فازهای جدید و در حال اجرای پارس جنوبی و رشد و شکوفایی این طرح عظیم صنعت نفت باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی پارس جنوبی و اهتمام جدی تمامی نهادها، ارگان‌ها و شرکت‌های داخلی در کمک به تکمیل و تجهیز پروژه‌ها، سازمان منطقه ویژه نیز برای فراهم کردن شرایط لازم به منظور استقرار و فعالیت‌های گمرکی در راستای قوانین و مقررات مناطق ویژه و آزاد اعلام آمادگی کرده است.
موسوی اضافه کرد: با تعامل و وحدت رویه میان گمرکات و سازمان منطقه ویژه می‌توان حوزه تامین کالا و تجهیزات را فعال‌تر کرد و به تولید و صیانت از میدان عظیم گازی پارس جنوبی شتاب دوچندان داد.
وی افزود: باید دست به دست هم بدهیم و از تمام ظرفیت‌های موجود برای رشد و رونق پارس جنوبی استفاده کنیم.