- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تزریق ۵ میلیارد دلار اعتبار جدید به پارس جنوبی

عسلویه نیوز” مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: پایان سال جاری، پنج میلیارد دلار اعتبارات جدید به منظور سرعت در بهره‌گیری از فازهای این میدان مشترک تزریق می‌شود.

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، احمد قلعه‌بانی در نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای شتاب بخشیدن به اجرای طرح‌های توسعه میدان گازی پارس جنوبی اظهار داشت: توسعه فازهای پارس جنوبی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت نفت است و شخص وزیر نفت تاکید زیادی بر این امر دارد.
وی با بیان عمده‌ترین مشکلات و تنگناهای اجرایی پروژه‌های در دست ساخت میدان پارس جنوبی افزود: پروژه‌های موجود در این میدان مشترک، مجموعه‌ای از مگاپروژه‌هایی است که برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت به اجرا در می‌آید.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به لزوم پیگیری برنامه زمان‌بندی فازهای گازی پارس جنوبی از اجرایی شدن ارائه بسته جدید تامین منابع مالی ارزی و ریالی به طرح‌های متقاضی تسهیلات خبر داد.
قلعه‌بانی با بیان اینکه مجوزهای لازم برای انتشار اوراق صکوک ریالی از بانک مرکزی اخذ شده، افزود: با نهایی شدن اختصاص منابع مالی در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران با اولویت پروژه‌های در دست ساخت این حوزه، تا پایان سال جاری، پنج میلیارد دلار اعتبارات جدید به منظور سرعت در بهره‌گیری از فازهای این میدان مشترک تزریق خواهد شد.
وی هدایت طرح‌های در دست ساخت پارس جنوبی به سمت اهداف عالی پیش‌بینی شده در برنامه اجرایی را مهم‌ترین اولویت صنعت نفت دانست و گفت: سازندگان و پیمانکاران باید ضمن ملاحظه مقررات مربوط به زمان‌بندی، کیفیت اجرای طرح‌ها را به طور دقیق مورد توجه قرار دهند.
این مسئول اذعان داشت: قطعاً شرکت ملی نفت ایران در راستای دستور مقام عالی وزارت با تمرکز بر چالش‌های اجرایی طرح‌ها، عمده‌ترین مشکلات پیمانکاران در مسیر توسعه پروژه‌ها را به زودی رفع می‌کند.