- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پایان موفقیت آمیز مرحله دوم عرضه اوراق مشارکت ریالی توسعه پارس جنوبی ،عرضه سومین مرحله اوراق در آینده نزدیک

مرحله دوم عرضه اوراق مشارکت ریالی توسعه پارس جنوبی ،  پس از شش روز عرضه توسط  شعبه های منتخب بانک های ملی و صادرات ایران ، با موفقیت پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس ، در این مرحله که از روز ۱۵ آبان ماه و به مدت ۶ روز کاری آغاز شده بود ، اوراق مشارکت توسعه فازهای باقیمانده طرح توسعه پارس جنوبی با استقبال چشمگیر خریداران خواهان مشارکت در توسعه بزرگترین میدان گازی دنیا ، روبرو شد.

این اوراق که تاکنون در دو مرحله به خریداران عرضه گردیده ، در قطعات ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۲۰ میلیون، ۵۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون ریالی منتشر می‌شود و  بی‌نام و سه ساله است و در صورتی که سرمایه‌گذار در طول مدت انتشار اوراق اقدام به فروش اوراق نکند، نرخ سود علی الحساب  ۱۶% و معاف از مالیات است. همچنین در صورت بازخرید اوراق قبل از سررسید ،  با نرخ ۱۵٫۵ درصد ، محاسبه خواهد شد.

شایان ذکر است که با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، مرحله سوم فروش اوراق مشارکت ریالی به زودی آغاز خواهد شد.

شرکت نفت و گاز پارس با سپاس از خریداران عزیز اوراق مشارکت پارس جنوبی ، از همه عزیزانی که نتوانستند در مرحله دوم این اوراق را خریداری نمایند ، درخواست مینماید که از فرصت ارزشمند عرضه سومین مرحله اوراق مشارکت ، استفاده نمایند.

شرکت نفت و گاز پارس مسئولیت توسعه میدان گازی پارس جنوبی را در آبهای خلیج فارس بر عهده دارد که ذخیره گاز  بخش ایرانی  میدان ۱۳٫۵  تریلیون متر مکعب گاز به همراه ۱۸ میلیارد بشکه میعانات گازی است که حدود ۸ درصد ، از کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می‌شود و  برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسانه‌ای به منظور توسعه  فازهای  آن و برای تولید ۷۹۰ میلیون مترمکعب گاز در روز از این میدان صورت گرفته است.