- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام جمعه عسلویه: افزایش بی‌سابقه قبوض آب در عسلویه مردم را نگران کرده است

به گزارش عسلویه نیوز، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه اول نماز جمعه امروز عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوای الهی از مهم‌ترین عناصر سعادت و رستگاری انسان‌هاست و همه باید ایمان به خدا و تقوا را در خود تقویت کنیم.
وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم افزود: امام حسین(ع) در تاریخ اسلام نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد و شناخت جایگاه این امام بزرگوار امری ضروری است.
امام جمعه عسلویه خاطرنشان کرد: جامعه باید نسبت به امام حسین(ع) شناخت پیدا کند و مطمئنا جامعه‌ای که الگویی همانند امام حسین(ع) داشته باشد هرگز دچار سردرگمی نمی‌شود و جوانان باید استفاده بیشتری از شخصیت امام حسین(ع) ببرند.
گنجی در ادامه با دعوت مردم به حضور در مراسمات عزاداری ماه محرم تصریح کرد: مردم با حضور در مراسم ماه محرم باید ارادت و عشق خود به امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) را به اثبات برسانند و روحانیون نیز باید در آگاهی‌بخشی به مردم نهایت تلاش خود را به کار گیرند.
وی در ادامه با انتقاد از برخی از بانیان مساجد و حسینیه‌ها ابراز داشت: متاسفانه مشاهده می‌شود که صدای بلندگوهای برخی از مساجد و حسینیه‌ها موجبات مردم‌آزاری را فراهم می‌کند و در واقع این امر ممکن است خدای نخواسته موجب پایین آمدن جایگاه عزاداری شود.
امام جمعه عسلویه یادآور شد: مردم باید مراعات کنند و متناسب با شان بالای امام حسین (ع) در مراسمات ویژه محرم و صفر شرکت کنند و از شأن و جایگاه ائمه اطهار (ع) دفاع کنند.
گنجی در خطبه دوم نماز جمعه امروز عسلویه نیز با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان از اقشار تاثیرگذار در جامعه هستند و باید اصالت و شخصیت بالای خود را حفظ کنند.
وی افزود: دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال ۵۸ با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در واقع اوج عزت و اقتدار نظام اسلامی را به اثبات رساندند و امروز نیز باید دانشجویان حضوری مؤثر در صحنه‌ها داشته باشند.
امام جمعه عسلویه یادآور شد: دانشجویان ایران اسلامی نباید تحت تاثیر گروه‌ها و جریانات سیاسی قرار گیرند و باید با استقلال کامل به موضع‌گیری بپردازند.
گنجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفع مشکلات آب آشامیدنی عسلویه و روستاهای اطراف عنوان داشت: عسلویه از سال‌ها پیش از آب سالم محروم بود که با عنایت دولت دهم و با توجه منطقه ویژه پارس جنوبی این معضل مرتفع شد و هم‌اکنون شاهد استفاده مردم از آب سالم هستیم که از برکات دولت خدمتگزار نهم و دهم است.
وی اضافه کرد: البته در شرایط کنونی قبوض مصرفی آب در روستاها و شهرهای مختلف بخش موجبات نارضایتی مردم و نگرانی مردم را فراهم کرده و برخی از قبوض به ۵۰۰ هزار تومان نیز رسیده است و این امر موجی از نگرانی و اضطراب را حاکم کرده است.
امام جمعه عسلویه یادآور شد: مردم در هفته گذشته مراجعات مکرری به دفتر امام جمعه و بخشدار داشته‌اند که انتظار داریم مدیران ارشد شهرستان و استان تدابیری برای این امر بیندیشند تا شاهد رضایت مردم باشیم.
گنجی در ادامه با اشاره به کم‌آبی و کاهش بارندگی در عسلویه گفت: امسال بارش باران تاخیر داشته که شاید ناشی از گناه و نافرمانی مردم باشد و امسال نماز استسقا در روز یکشنبه هفته آینده با حضور اهل سنت و شیعیان در عسلویه برگزار می‌شود که ان‌شاالله شاهد اجابت دعای مردم باشیم.