- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ساخت موزه و تالار افتخار در کوچک‌ترین مدرسه جهان

معلم مدرسه کالو از ساخت موزه و تالار افتخار در کوچک‌ترین مدرسه جهان خبر داد.

عبدالمحمد شعرانی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید دانش‌آموزان و معلمان و مدیران مدارس شهرستان دیر از مجتمع آموزشی کالو و کوچک‌ترین مدرسه جهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدرسه کالو همواره مورد بازدید اقشار مختلف مردم و محققان و پژوهشگران قرار می‌گیرد و ما نیز همواره توضیحات لازم را در مورد تاریخچه این مدرسه ارائه می‌کنیم.
وی در مورد بازدید دانش‌آموزان شهرستان دیر از این مدرسه افزود: کلاس درس کالو مورد بازدید بازدیدکنندگان قرار گرفته و دانش‌آموزان و معلمان با فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی این مدرسه آشنا شدند و مستند مدرسه کالو را نیز تماشا کرده‌اند.
معلم کوچک‌ترین مدرسه جهان اضافه کرد: موفقیت کالو حاصل لطف خدا، سادگی و صفای مردم و فعل خواستنی بود که صرف کردیم و اگر امروز می‌بینید این مدرسه کوچک سمبل بزرگ خواستن و توانستن و افتخاری برای ایران عزیز شده است به دلیل استفاده صحیح از رسانه بوده است.
وی با اشاره به اینکه روزانه علاقه‌مندان زیادی از سراسر کشور برای بازدید از مدرسه کالو به این روستا سفر می‌کنند، تصریح کرد: بارها ضرورت ساخت و ایجاد موزه را در این مدرسه یادآور شده‌ام تا شرمنده مردمی که با قلب‌هایشان به کالو می‌آیند نباشم اما ‌تاکنون هیچ کمکی نشده و برای همین به ناچار تصمیم گرفته‌ام حق تألیف کتاب قصه کوچک‌ترین مدرسه دنیا را برای ساخت موزه و تالار افتخارات مدرسه کالو اختصاص دهم.
شعرانی خاطرنشان کرد: موزه مدرسه کالو شامل قسمت‌های مختلفی است که می‌تواند بخش‌های متنوعی از فعالیت‌ها و عملکرد مدرسه را برای بازدیدکنندگان آماده کند و فضایی دلچسب و مهیج را برای علاقه‌مندان به این مدرسه فراهم سازد.
وی از حمایت، همراهی و همکاری فراوان اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون و توجه ویژه به این مدرسه و مجتمع تقدیر کرد.
سرپرست گروه بازدیدکننده از مدرسه کالو نیز در این بازدید گفت: تصمیم گرفتیم دانش‌آموزان را به اردویی ببریم و گزینه‌های مختلفی را در نظر داشتیم اما یک‌باره ذهنم متوجه این مدرسه شد و تصمیم گرفتیم که بچه‌های ما مدرسه کالو را از فاصله نزدیک ببینند و امروز خوشحالیم که در این مدرسه جهانی و افتخار ایران حضور داریم.
سعیده آل‌بوغبیش بیان داشت: از مسئولان می‌خواهیم که برای ساختن موزه در این مدرسه کمک کنند تا تمام مردم بتوانند از این موزه بازدید کنند.